Избрани Новини
АПИ: Проблемите бяха от колите с летни гуми, не камионите
25-10-2014, 18:56
Снимка:БТА
Автор:Илия Калчев
Още по Темата:Зимата в България: Първи сняг, бурни вълни и наводнения (галерия)
Първият сняг в София (галерия)
Агенцията призовава шофьорите да карат със зимни гуми
Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров заяви, че основният проблем след снеговалежа в страната са били леките автомобили с летни гуми, а не камионите.
„Призовавам шофьорите да карат със зимни гуми, тъй като голяма част от проблемите днес бяха не толкова от тировете, колкото от леките коли с летни гуми. При най-елементарният мокър участък се завъртаха, караха с несъобразена скорост. В днешната ситуация леките автомобили създаваха проблеми на товарните”, каза още инж. Лазаров.
Ситуацията по републиканските пътища продължава да бъде тежка, особено в област Ловеч, посочи той.
„На главния път за Варна на територията на тази област в момента има засилен снеговалеж, почиства се и се опесъчава, но въпреки всичко временно се затваря движението на товарни тирове по протежение на областите Ловеч, Велико Търново, Търговище и Габрово”, отбеляза Лазаров и добави, че участъкът е отворен само за леки автомобили.
По думите му положението е тежко и в Смолян, където продължава отрязването на паднали дървета и разчистване на пътното платно в района на Чепеларе на пътя от Асеновград за Пампорово. Инж. Лазаров подчерта, че на територията на Бургас обстановката продължава да бъде изключително тежка след наводненията.
„Созопол, Приморско, Ясна поляна, това са населени места, до които към настоящия момент достъпа е доста затруднен”, добави той.
„В Хасково ситуацията се нормализира след изливането на проливните дъждове”, посочи инж. Лазаров.
„Много тежка е ситуацията на пътя за Банско, в участъка от Симитли към Разлог на 15 км, където в петък сутринта падна подпорната страна. Половината платно е отцепено. В тези дъждове, в тази обстановка, платното продължаваше да се отцепва, имаше опасност да падне целия път. Затова беше затворен за товарни автомобили. В момента се изсипва инертен материал, за да може да се предотврати срутването на основната част от пътя и веднага започва изграждането на подпорна стена, която да го укрепи, за да може да бъде възстановен до началото на зимния сезон”, посочи инж. Лазаров.
„Всичките ни екипи са на терен, опесъчава се, разхвърлят се химикали, особено по автомагистралите. Снегът се изчиства от пътното платно с гребла и снегорини, така че всичките екипи на поддържащите фирми са на пътя, въпреки финансовия недостиг, който агенцията има”, заяви инж. Лазаров и подчерта, че на тези екипи трябва да се плаща от бюджета за тази година, който към настоящия момент е нула, предава „Фокус“.
Топ Новини