Избрани Новини
Народът се жалва от груби лекари
В НЗОК през 2011 г. са постъпили 613 жалби заради недоволство от бели престилки от доболничната помощ (става дума за обслужване от личните лекари, специалистите и техните медсестри). През 2010 г. броят им е бил 831.
И пише жалби до здравната каса когато го обиждат, навикват го по коридорите или се подиграват с недъзите му. Според справка, изготвена по молба на "Труд от здравната институция, 1/3 от всички сигнали са отчетени като основателни. При нас всяко второ оплакване е за лошо отношение, коментираха от Националната пациентска организация.
В НЗОК през 2011 г. са постъпили 613 жалби заради недоволство от бели престилки от доболничната помощ (става дума за обслужване от личните лекари, специалистите и техните медсестри). През 2010 г. броят им е бил 831.
Не може обаче да се каже дали намалението на оплакванията се дължи на факта, че лекарите са станали по-добри, или че доста пациенти не са виждали смисъл да пишат писма до здравната каса.
През м.г. по подадените сигнали са направени 319 медицински проверки (защото на някои жалби е отговорено писмено) и се оказало, че 1/3 от тях са основателни. Толкова са били и основателните оплаквания при финансовите инспекции.
Сред най-честите жалби е за лошо отношение, подчертаха от касата. И разказаха, че един от случаите е с пациентка, отишла при личния лекар, за да направят електрокардиограма. Накрая дали документа, за да се подпише. Но тя не можела да се ориентира къде точно. Сестрата започнала да се подиграва, че е кьорава. Друг пациент пък се оплакал, че личният му лекар не направил електрокардиограмата както трябва (не бил поставил добре апаратурата) и се държал грубо с него.
Осигурените са се жалили също от отказ да получат направление за лабораторни изследвания, за прием в болница, от неоснователно платена потребителска такса, от която са били освободени. Или че не им е бил издаден документ, а те са покрили от джоба си тарифата "джипи" или "специалист". Други са алармирали, че семейните лекари не спазват графика, поставен пред кабинета, и трябва да чакат с часове.
"Повече от половината от оплакванията, които постъпват на горещата ни линия, са за грубо отношение на лекарите", коментира вчера пред "Труд" д-р Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация. Той разказа за случай, при който доктор излязъл в коридора и пред всички насъбрали се болни и близките им се обърнал към един от пациентите: "Ти защо не ми каза, че си серопозитивен?!" "За такова изказване в САЩ се отива в затвора", припомни Хасърджиев. А у нас болници дори връщат болни от СПИН, както неотдавна писа "Труд".
Топ Новини