Левски бил заловен от полицията, на това учат децата ни

Животът

16-03-2014, 20:13

Снимка:

DobrichUtre

Автор:

DobrichUtre

Всичко от Автора

Вливат отрова в главите на децата ни, алармира Костадин Костадинов, директор на РИМ - Добрич

Сериозна подмяна на съзнанието на децата ни тече от години. За това алармира варненският общински съветник и директор на Регионалния исторически музей в Добрич Костадин Костадинов в личния си блог.
Според Костадинов, който е дипломиран историк по балканистика, отрова се излива в главите на нашите дечица от 2004 година до сега, без нищо неподозиращите родители да знаят какво се случва, пише moreto.net.
Костадинов посочва редица абсурдни примери в учебниците на най-малките, които не само унижават националните ни герои, но меко казано подменят истината за събитията станали по нашите земи. Децата ни израстват като еничари под благата опека на българската държава и всичките и културни и образователни институции, е на мнение Костадин Костадинов.

Един от фрапантните примери в учебника за трети клас по "Човекът и обществото" (бивше "Родинознание") /с авторски колектив Мария Радева, Мария Манева и Милка Русинчовска-Мандова, издателство "Просвета", 2004г./ е начинът, по който са описани животът и делото на Левски - "той създал комитети за подготовка на общо въстание... но полицията заловила апостола, съдът го осъдил на смърт. Присъдата била изпълнена в покрайнините на София". Срещу кого се подготвяло въстанието, коя полиция го заловила - не е ясно.

Не по-малко покъртително е описанието за Цар Симеон Велики - "Цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало". Защо в такъв случай са го наричали Симеон Велики не става ясно, пита Костадинов.

За Османската империя ще научите, че "немюсюлманите имали право да изповядват вярата си... в семействата си българите говорели родния език, създавали песни, празнували празници... в общите села християни и мюсюлмани живеели заедно, а в труда и празника човешките връзки надмогвали различията". Въобще идилия, мед и мляко текат по улиците, а доволната рая пее радостни песни за султана...

Четейки учебника ще научите, че България "от древни времена е била добро място за живеене на различни хора и че днес също в нея живеят различни хора, които живеят и се трудят заедно" (стр. 3). Търсейки все пак информация за това какви точно са тези най-различни хора, които живеят в нашата родина, стигате до урока на стр. 10-11, наречен "Моята родина - република България". И там не пише нищо по въпроса. Ако не сте се отказали да търсите и продължите да ровите в учебника, в крайна сметка ще попаднете на някакви българи чак на стр. 42. Да, каква изненада, нали? В България сред най-различните хора има и българи. За славяните пък са отделени точно 7 изречения на стр. 44, като първото от тях е, че "славяните живеели във Византия".

Особено е трогателен урокът за Освобождението на България (стр. 68). "Хората в Западна Европа, Съединените щати и Русия протестирали срещу султанската власт". Незнайно защо обаче след масовите протести в Западна Европа и САЩ избухва... Руско-турска война, пита Костадинов. Впрочем още по-странно е защо тя се води с турци, след като досега навсякъде се говори за Османска империя, а турци въобще не се споменават.

Почти в края на учебника, на стр. 86, е урокът за празниците на България. От него ще научите за празниците на "евреите, арменците, турците и всички мюсюлмани, ромите", но не и за празниците на българите. Така Курбан Байрам, Ханука и т. нар. Василица са подробно обяснени, но Коледа, Великден и Заговезни са подминати. На всичкото отгоре урокът завършва със заклинанието "всички общности могат свободно да празнуват своите празници".