"Долината на розите и тракийските царе " вече е познат бранд

Туроператорите вече могат да избират и да създават конкретни туристически пакети в 7 тематични области

Туристическият бранд "Долината на розите и тракийските царе" е вече създаден и предизвиква интерес от страна на туроператорите от България и чужбина. Седем комплексни тематични туристически маршрута, преминаващи през поне 3 от 5-те общини участници в проекта, финансиран по ОПРР са вече разработени и рекламирани по борси, в интернет и с рекламни материали.

Това отчетоха на пресконференция днес в Казанлък проф. Мария Воденска, ръководител на проекта, заедно със зам. кметът Лилия Цонкова, представител на водещата община-бенефициент по този проект – Община Казанлък и представители на останалите 4 общини партньори – Карлово, Павел баня, Сопот и Мъглиж.

Маркетинговите дейности на обща стойност от близо 500 000 лева се осъществиха за 2 години – от 13 август 2012 до лятотот на 2014 година, като предстои още една година устойчивост, в която Община Казанлък като бенефициент ще продължи да представя Долината по предвидените маркетингови канали – чрез борси и реклама.

До момента Долината на розите и тракийските царе е представена като разработен туристически бранд в 10 чуждестранни борси, като участията зад граница са общо 16, както и в 5 национални туристически борси. Предстои да се обобщят данните от маркетинговото проучване за ефекта от проведените дейности – борси, бизнес срещи, реклама, популяризация чрез експедиентски журналистически турове, интернет реклама и PR и др. Очакваните резултати по проекта са за нарастване на броя на туристите в Розовата долина с около 20% догодина – в Казанлък, Павел баня, Мъглиж, Карлово и Сопот.

В момента в МИЕТ се разработва туристическата карта на България, в която Розовата долина се предвижда да бъде отделен от общо едва 9 туристически бранда за цяла България .

Маршрутите в Долината на росите и тракийските царе, измежду които туроператорите вече могат да избират и комбинират, за да създават конкретните си туристически пакети и цени са в 7 тематични области: Маслодайна роза, Тракийско наследство, СПА и балнеолечение, Еко и био разнообразие, Въздушни спортове, Фолклор и селски туризъм, Възрожденска култура. По всяка една от темите са създадени рекламни и презентационни материали на 5 езика – филми, пътеводители, брошури, туристически паспорти и други.