Лиляна Павлова с двама заместник-министри

Деница Николова и Иван Аспарухов са замовете в МРР

Деница Николова и Иван Аспарухов са назначени за заместник-министри в Министерство на регионалното развитие и благоустройството.

Това съобщи на брифинг в Министерски съвет министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде 24chasa.bg.

Деница Николова ще бъде зам.-министър на Павлова с ресор европейски фондове, Оперативна програма „Регионално развитие", програмите за Трансгранично сътрудничество и Дунавската стратегия. Иван Аспарухов е вторият зам.-министър. Към момента той е кмет на община Мездра.

Павлова обясни назначението на Аспарухов по линия на ангажиментите в коалиционното споразумение, в които се предвиждала целенасочена политика към слабо развитите и най-бедните региони, като голяма част от ресора на регионалното министерство. Това ще бъде неговият ресор, за да положим всички усилия в тази посока за осигуряване на конкретни мерки за Северозападна България, граничните и планински региони, добави Павлова.

Тя посочи, че вероятно ще има и още един зам.-министър, но това щяло да се случи по-напред във времето.

Реалният недостиг в бюджета на Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура” до края на годината е 81 милиона лева, каза Павлова.

„Това беше декларирано от служебният кабинет и това са били и част от мотивите за актуализацията на служебния кабинет. Тези мотиви са валидни и днес, потвърждавам този недостиг от 81 милиона лева в бюджета. От този недостиг днес бяха осигурени едва 16 милиона лева и 400 000 лева. Останалите средства ще бъдат заложени в бюджета за следващата година”, поясни Павлова.

„Това, което се случи при планирането на Бюджет 2014 г., е че той беше планиран по изначално сбъркан подход. Всички средства от винетки, които плащаме, трябва да влизат по Закона за пътищата в бюджета на АПИ за текущ ремонт и поддържане на пътищата. От 228 милиона лева, събрани от винетки, едва 152 милиона лева са предвидени в бюджета на АПИ за поддържане ремонти и пътища. Впоследствие тази сума е намалена един път с 32 милиона лева за инвестиционната програма на правителството „Орешарски” и още с 8 милиона лева за НЗОК. Реално бюджетът за пътища е бил около 150 милиона лева за тази година”, добави Лиляна Павлова.

„За година и половина има обекти, които не са напреднали от фазата, която ги оставихме през март 2013 г. Приоритет е завършването на автомагистралите „Марица” и „Струма”, обходът на Габрово и Западната дъга на Софийското околовръстно шосе, отблокиране на спряното строителство на Северната скоростна тангента и да водим активни преговори за строителството на поне първите 60 км на автомагистрала „Хемус” от новия програмен период. Към момента не е предвиден финансов ресурс”, поясни министърът.

„Ще се борим до края на ноември документът за ОПРР да бъде възприет от ЕК. Процедурите на ЕК казват, че ако това не се случи сега, ще се случи чак юни догодина, а рискът за тази програма стои като много голям да бъде одобрена чак юни догодина”, каза Павлова.