Чалга кръчмите с жива музика не излизат от мода

Животът

11-11-2014, 15:15

Снимка:

© Varnautre.bg / Архив

Автор:

Varnautre.bg

Всичко от Автора

На второ място се нареждат италианските ресторанти, включително пицариите

Традиционните български ресторанти са най-предпочитаният тип заведения от българските клиенти. Това показва анализ на повече от 3500 онлайн резервации, направени през специализарания интернет сайт Alakart. Близо 40% от всички онлайн резервации за последните месеци са именно за такива ресторанти. Определящи в избора са българската кухня, битовият интериор, както и програмата – голямо предимство е живата музика. Прави впечатление, че от такъв тип заведения се интересуват предимно големи групи – между 8 и 15 човека, които търсят повече пространство, както и възможности за забавления, отделно от храната и напитките. В някои заведения, освен народна музика, се предлагат и други атракции – танцови ансамбли и дори нестинарство, които привличат и големи групи с чужденци.

На второ място след българските се нареждат италианските ресторанти, включително пицариите. Следват европейски, гръцки и турски. Най-малко хората се интересуват от нетрадиционните кухни – мексиканска, тайландска, корейска и др., които държат сравнително високи цени. Сред тях, обаче, най-голяма популярност имат индийските ресторанти, които се умножиха двойно в София само за последната една година. Изглежда пикантната храна с много подправки допада на вкуса на българина, но той все пак остава редовен клиент на заведенията с българска кухня. Явно сме традиционалисти по отношение на храненето, както и в избора си на място за забавление с приятели.

При правенето на онлайн резервация клиентите разглеждат минимум 5 заведения преди да резервират, освен ако не търсят някой конкретен ресторант. Забелязва се, че обръщат най-много внимание на снимките, които съответно показват интериора и създават очакване за атмосферата, както и на менюто, което е определящо за ценовата категория на заведението. Локацията, изглежда, не е определящ фактор, тъй като не се забелязва разлика в интереса съм ресторантите в центъра, спрямо тези в по-крайните квартали. Добре е бъдещите инвеститори да се съобразят с тази тенденция и да не разчитат само за доброто си местоположение, за да привличат повече клиенти.