Избрани Новини
проф. Танев: За всеки предмет трябва да има по два алтернативни учебника
12-11-2014, 15:28
Снимка:24chasa.bg
Автор:Юлия Георгиева
Още по Темата:Още умопомрачителни дивотии от учебниците
Уникални възрожденски учебници могат да се четат онлайн
Ерих Кестнер към първокласниците: От време на време не вярвайте на учебниците си!
Новите учебници се чакат поне от 8 години насам
Най-добрият вариант е да има два алтернативни учебника по един предмет. Това смята новият министър на образованието и науката проф. Тодор Танев, цитиран от БНТ.
„В никакъв случай аз не съм за това да има хиляда учебника, защото това първо разсейва хората и второ означава много повече пари и средства да отиват за нищо. Мисля, че можем да се концентрираме върху по-малък модел, примерно два алтернативни учебника, нещо такова", коментира министърът.
Според проф. Танев спешно трябва да има нови учебници, като се започне с пренаписване на учебните програми, без което те не могат да се случат. Той се надява до месец-два да бъдат направени основите на една по-нова, по-модерна, като за 21-ви век, програмна система на обучението. "След това догодина ще има новите учебници, тази година нищо не може да се направи повече", обясни министърът.
Новите учебници се чакат поне от 8 години насам, откогато е и идеята за нов Закон за училищното образование. Проф. Тодор Танев посочи, че новият законопроект за училищното образование ще стъпи върху части от трите законопроекта, подготвяни досега - този на БСП, на ГЕРБ и на Тройната коалиция.
Той възнамерява да започне обиколки в страната, за да чуе какво точно искат българските училища. Според него бързи реформи не са нужни. „Три пъти крои преди да режеш", отсече просветният министър.
Той коментира и тежките ученически чанти, като посочи, че няколко министри са се опитали да намалят тази тежест, но засега нищо не се е получило.
Министърът не одобрява идеята, залегнала в един от законопроектите за училищното образование, а именно четиригодишните задължително да ходят на училище. Според него трябва да се намери средата между семейното възпитание и това, че отделни групи в обществото се нуждаят от задължително обхващане. Затова ще търси гъвкав модел.