Николина Ангелкова: Ще бъде изграден механизъм за реални статистически данни за туризма

В света България е позната с розата, киселото мляко, Стоичков, а отскоро и с Кубрат Пулев

Гранична полиция да пита всеки защо влиза в държавата, а туристите да попълват анкетни карти предвижда създаването на механизъм за постигне реална статистика на сектор „Туризъм". Това стана ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова в „Седмицата" на Дарик.

В момента се обсъждат варианти за облекчаване на визовия режим с Русия и Китай за привличане на туристи. И трите зимни курорта - Банско, Пампорово и Боровец предлагат услуги на достатъчно високо качество и отговарят на всички стандарти и са готови да посрещнат всички туристи, каза още тя.

По повод рекламирането на страната ни министърът каза, че най-често България е свързвана с розата и киселото мляко, също с Христо Стоичков, а от известно време и с Кубрат Пулев. Министър Ангелкова сподели и че не харесва настоящото туристическо лого на страната ни.
Ще създадем механизъм, за да набираме реалната информация, каза Ангелкова. На въпрос как практически вижда това да се осъществи, министърът отговори: „Дали с анкетни карти, дали ще създадем координация с Гранична полиция, която няма да е в нарушение на изискванията на ЕС, но на нас ще ни дава възможност за реална статистика. Можем включително да изготвим примерни анкетни карти или самите туристически агенции също изискват, когато идват чрез тях, туристите да попълват анкетни карти каква е целта на пътуването".

В коментар на забележката дали могат да бъдат накарани индивидуалните туристи да попълват анкетни карти и това, че в някои държави това е условие за влизане в страната, Ангелкова се съгласи, че наистина в някои държави е така. „Но ние по този начин ще имаме много по-малко отклонение, защото плюс-минус, когато правим нашата статистика и събираме данните, ще знаем", каза тя.

Искаме да имаме реална база данни за сектор туризъм, върху които ние да планираме правилно, така че да насочим основните наши дейности, а именно да рекламираме и промотираме държавата като разпознаваема дестинация, като целогодишна туристическа дестинация, каза министърът.