Избрани Новини
Задължително в училищата и в детските градини да има психолог и педагогически съветник, предвижда закон
16-12-2014, 15:15
Снимка:wikimedia.org
Автор:Яница Танева
Още по Темата:Милена Дамянова: ГЕРБ внесе законопроект за училищното и предучилищното образование
Предлагат въвеждане на единен образователен номер за всеки ученик
Милена Дамянова: Гражданското образование трябва да стане задължителен предмет в училище
Само с млади, образовани и амбицирани хора можем да градим и развиваме държавата
Ще има и екип от специалисти, които да работят с децата с трудности в поведението
В законопроекта за предучилищното и училищното образование е заложено задължително в училищата и в детските градини да има психолог и педагогически съветник, тъй като сега, за съжаление, тези специалисти не достигат. Това каза пред журналисти Милена Дамянова – председател на Комисията по образованието и науката в Народното събрание, в коментар за зачестилите случаи на насилие сред учениците, предаде Дарик, позовавайки се на БТА.
Дамянова е сред народните представители от ГЕРБ, които са вносители на законопроекта.
Проектозаконът предвижда да има и екип от специалисти, които да работят с децата, имащи различни трудности в поведението, каза Дамянова. Тя обясни, че идеята е да има и социални работници, за да се изследват причините за поведението на децата и учениците. След това ще се прави план за работа с тях, за да има резултат от предприетите мерки.
„В законопроекта има глава, наречена „Подкрепа за личностно развитие”, тъй като вносителите от ГЕРБ смятаме, че дисциплината в училище, психоклиматът, както и различните прояви и форми на агресия в училищата и в детските градини имат своите причини”, посочи Милена Дамянова.
Тя каза, че в проекта на закона за училищното образование са предвидени и наказания или т.нар. санкции, като е записано обаче, че те ще се прилагат в краен случай, когато са изчерпани всички останали заложени мерки и методи. „Вече, когато е работено дълго време с децата и с учениците, въпреки че е сформиран екип и са предприети всички методи на т.нар. позитивна дисциплина, са предвидени и санкции”, обясни Дамянова.
По думите й те не са по-различни от съществуващите сега санкции, но отбеляза, че вносителите на законопроекта не наблягат на санкциите, а на позитивната дисциплина и на работата с децата и с учениците. „Сега им се налагат наказания, без да се знае конкретната проява на какво се дължи”, заяви председателят на образователната комисия.
Попитана не е ли добър вариант, както беше предложено преди години в законопроекта на правителството на Сергей Станишев, учениците да полагат общественополезен труд като наказание, Дамянова попита риторично журналистите – „трудът наказание ли трябва да бъде за децата”.
Топ Новини