Лиляна Павлова представи приоритетните пътни проекти за публично-частно партньорство у нас

АМ „Черно море“, скоростен път Видин-Ботевград и пътят Русе-Велико Търново са стратегически

 Средствата по европейските програми за изграждане на инфраструктурни проекти не са достатъчни, затова България е отворена за публично-частно партньорство. Пътните стратегически проекти за ПЧП са автомагистрала „Черно море“ и връзката на България с Румъния при Видин. Планираме изграждането на скоростен път Видин-Ботевград.

Приоритетните проекти бяха представени от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на ІV-я икономически и търговски форум в Белград, Република Сърбия, съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Събитието се провежда в рамките на Инициативата за сътрудничество между държавите от Централна и Източна Европа и Китайската народна република.

Като трети приоритетен проект за ПЧП министър Павлова посочи връзката между Русе и Велико Търново. Стратегически и важен и приоритетен както за България, така и за Сърбия е проектът, минаващ по коридор 10. Това е автомагистрала АМ „София-Калотина“, посочи регионалният министър. Като важен проект, който е връзка към три европейски коридора, е проектът за автомагистрала „Рила“, обясни Лиляна Павлова. Пред препълнената зала в конгресния център Сава на Белград тя поясни, че през територията на България минават 5 от десетте европейски коридори, които са пряка и бърза транспортна връзка на Европа с Азия.

Министър Павлова използва повода и благодари на инвеститорите, които са част от китайската делегация за една от най-големите инвестиции в България, стартирана преди три години и завършена през настоящата – тази на територията на Девня цимент. Тя е на стойност около 150 млн. евро.

Регионалният министър използва възможността да покани и други представители на китайския бизнес за съвместни инициативи през следващата година.

Министър Лиляна Павлова обясни, че новото правителство на България е формирано от преди месец и има за цел да стабилизира политически и икономически страната. Като втора цел министърът определи изграждането на инфраструктура.

Тя посочи, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е институцията, която дава строителни разрешения, осъществява контрол на строителството, както и планирането на инфраструктурата. МРРБ също е отговорно за изграждането на пътната инфраструктура чрез Агенция „Пътна инфраструктура“, посочи Павлова.