София през 2014 г.: 19 детски градини и 2 нови естакади (обзор)

Подобряването на инфраструктурата в столицата ще е приоритет и през следващата година

Две нови естакади, основни ремонти на булеварди, нови автобуси, тролеи и трамваи, старт на строителството на завода за боклук и рекордните 19 детски градини - това са част от по-големите обекти, които Столичната община реализира през 2014 г.

Ремонтите на основни булеварди като "Цариградско шосе" и "Ботевградско шосе" опънаха нервите на шофьорите през лятото заради адръстванията. Проблеми с трафика имаше и при строителството на новата естакада при Семинарията и изграждането на тунел под Лъвов мост. Сега обаче преминаването оттам става далеч по-бързо.
През лятото на 2014 г. започна и разширението на втората линия на метрото с една станция до ул. "Сребърна". То обаче ще продължи и през 2015 г., а участъкът ще е готов през 2016 г. Още напролет пък метрото ще започне да се движи до аерогарата и до Бизнес парка, пише 24 часа.

През 2014 г. кметът Йорданка Фандъкова посочи като приоритет обновяването на градския транспорт. Така в столицата вече се движат 20 нови трамвая, 50 нови тролея и 46 нови автобуса. През 2015 г. се очаква доставката на още 80 автобуса.

Още в началото на 2014 г. заработиха първите съоръжения, част от големия проект за управление на отпадъците на града. София вече има две модерни инсталации за преработка на зелени и на хранителни отпадъци. Съоръженията вече са преработили 11 000 тона боклук, а средствата за изграждането им бяха осигурени от Брюксел, след като общината успя да защити проекта. Пак през 2014 г. започна и строителството на дългоочаквания завод за боклук. Той ще започне да работи през август 2015 г. и ще е най-големият в Източна Европа.

Образованието също беше сред големите приоритети за 2014 г. на общината. За една година бяха построени рекордните 19 нови детски градини. 55 училища и детски градини са със модернизирани сгради, а в 26 са изпълнени мерки за енергийна ефективност.

Изградени са 25 км канализация и 17,3 км водопроводна мрежа.
Макар да не успя да грабне призът Европейска столица на културата за 2019 г., в края на 2014 г. София взе друго престижно отличие и през 2018 г. ще бъде спортната столица на Европа.

Приоритет през 2015 г. отново ще е строителството на детски градини, ремонт на основни булеварди и улици, обновяване на градския транспорт и екологията. Очаква се в средата на годината да започне строителството на централния участък от третата линия на метрото, както и изграждането на инсталация за RDF гориво. Съоръжението ще използва горивото, което ще произвежда завода за боклук и така ще спести около 10% от природния газ, нужен на "Топлофикация - София".