Българи от всички сфери и професии дават своето "ЗА" в подкрепа на развитието на зимния туризъм у нас

Региони

30-03-2015, 14:51

Автор:

BulgariaUtre

Всичко от Автора

Кампанията е и реакция на неясното бъдеще в развитието на планинските ни курорти

Лекари, музиканти, актьори, спортисти, ентусиасти на зимния туризъм и активния начин на живот казаха своето "ЗА" в подкрепа на развитието на зимния туризъм чрез национална билборд кампания, която стартира от днес в цялата страна. Инициатор на позитивното послание е спортният деятел и медиен предприемач Димитър Агура, който безвъзмездно предоставя рекламни площи в своята мрежа от билборди.


Хората от всички сфери на обществото, възприели с ентусиазъм и ангажираност идеята, се включиха про боно в специална фотосесия, заснета от известния пловдивски фотограф Петър Пешев (автор на комерсиална и художествена фотография).


Своето „ЗА” споделят от рекламните билбордове актьорите Башар Рахал и Ралица Паскалева, музикантът и продуцент Косьо Марков, вечно усмихнатият ТВ водещ Део, кулинарният екранен гуру Ути Бъчваров, звездната ни тенисистка Цветана Пиронкова и сноуборд шампиона на България Сани Жекова, кондиционният и фитнес треньор Симеон Христов, дерматологът доцент д-р Балабанова.


Кампанията е и реакция на неясното бъдеще в развитието на планинските ни курорти, където за пореден сезон куп нерешени от години въпроси останаха висящи.


„Казваме своето „За” планинския туризъм – като ценен природен ресурс, като индустрия и възможност за икономически просперитет, като имиджов продукт на страната ни, като потенциал за физическо възпитание на децата ни чрез практикуване на зимни спортове и здраве за нацията”, обяснява идеята на кампанията Димитър Агура. - Планините ни са прекрасни през зимата, но имат огромен потенциал и за летен туризъм с разнообразни спортни активности, дадености за почивка, природни и исторически забележителности. Заради нерешени от години инфраструктурни проблеми сами обръщаме гръб на всичко това. Чудим се как да задържим чуждестранните туристи, които ни посещават. Колкото повече българи се замислят върху отношението, което имаме сами към собствения си поминък и природа, толкова повече обществена енергия и национално единомислие ще акумулираме”, добавя той.

Дългият зимен период тази година бе изпълнен със спортни емоции, а благоприятните атмосферни условия обещават ски по пистите и за Великден. Въпреки това сезонът бе белязан от пикове и спадове. Еуфорията от Световната купа по ски алпийски дисциплини за жени отмина и ни приземи към нерешените от години инфраструктурни и екологични проблеми.

Амортизираните ски съоръжения на Витоша и борбата с корояда, който изяжда гората, кошмарът в Пампорово поради прекъснатото електрозахранването, поголовната бракониерска сеч в планините са само част от тях.
Боровец, Пампорово и Банско, както и по-малките зимни курорти се борят буквално за всеки турист. На този фон и прогнозите за летния туризъм са твърде неблагоприятни. Индустрия, която дава работа на хиляди хора и носи милиони на България, сякаж е оставена на самотек и безкрайно люшкане.


Затова кампанията в подкрепа на зимния туризъм е „ЗА” устойчиво развитие чрез споделена отговорност за екология и туризъм, физическо възпитание и спортни активности, национална концепция на всички нива и добра реклама. Дали ще запазим позициите си зависи от обществения консенсус, активната гражданска позиция и единство в защита на националните приоритети, природа и хора.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен