Искат по 200 000 лева кръвнина за жените от падналия асансьор на „Цариградско”

Едната от тях загина, а другата пострада изключително тежко при падането на асансьор в 9-етажен блок на столичния булевард

Роднините на двете жени, едната от които загина, а другата пострада изключително тежко при падането на асансьор в 9-етажен блок на столичния бул. "Цариградско шосе" през август м.г., претендират от четиримата обвиняеми по делото и фирмите, за които работят, солидарно по 200 000 лв. обезщетения, предаде Mediapool.

Първото заседание по делото срещу техниците Цветан Цветанов, Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски е насрочено за 22 април, когато ще се проведе предварително изслушване на страните, за да стане ясно дали казусът ще се гледа по съкратената процедура и дали Софийският градски съд (СГС) ще конституира частните ищци.

При инцидента загина 46-годишната Цветелина Радунчева, а 41-годишната Мария Ваклинова по чудо оцеля, претърпявайки няколко тежки операции. Последвалото разследване установи, че при инцидента въжетата на асансьора са се скъсали, а едната от аварийните спирачки не се е задействала.

Отговарящият от години за техническото състояние на съоръжението – Цветан Цветанов от ТПК "Витоша" КООП, пък не го бил инспектирал от 20 дни преди фаталния инцидент. Според данните, събрани по делото, последните две смени на въжетата на асансьора са били през 2010 г. и 2013 г.

След последната гаранционна им смяна, станала наложителна заради прокъсване на въжетата, ролката обаче не поемала новите, тъй като те били по-дебели. При инцидента въпросната ролка също се е счупила, установиха още разследващите. Въпросните два ремонта на асансьора са извършени от фирмата "Софлифт" ООД, в която работят Сергей Цветков, Петко Петков и Диян Дервенски.

След трагедията Държавната агенция по метрологичен и технически надзор оповести експертизи, които показаха куп неизправности в съоръжението. Установи се, че последният ремонт е бил извършен некачествено. Въжетата са се търкали в двата края на ролката и това е довело до износването им. Фрикционната шайба е била за четири въжета, а те са били само две. Клиновете, които са предвидени да спрат кабината при падане, не са сработили.

Фаталният инцидент провокира масови проверки на агенцията за технически надзор. От общо 925 проверени асансьора, 213 бяха спрени. В Благоевградско половината съоръжения бяха извадени от употреба. Въпреки напъните на властите след трагедията в блока на "Цариградско шосе" станаха още две тежки злополуки с неизправни асансьори, които взеха жертва.