Наредба регламентира комфорта на гостите в хотели, хостели и ресторанти

Портфейл

08-05-2015, 14:20

Снимка:

© Pixabay

Автор:

Bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Рецепциите във всички хотели - с единен вътрешен номер 9

Вече няма да ни носят отворени бутилки, до минути ще получаваме салатата

За първи път в България се въвежда регламент за условията, на които трябва да отговарят апартаментните туристически комплекси, хостелите и апартаментите за гости. Те са оповестени в новата Наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене, цитирана от Дневник. Тя е публикувана на сайта на Министерството на туризма за обществено обсъждане. Наредбата трябваше да бъде приета още преди години, когато в края на работата си предишното Народно събрание прие изцяло нов Закон за туризма.

Младежката аудитория, която основно ползва услугите на хостели, може да разчита, че ще получи безплатна карта на града, достъп до оборудвано кухненско помещение, до всекидневна с телевизор и озвучаване, възможност за ползване на телефон, почистване на стаята, достъп до интернет/Wi-Fi и др.

За апартаментните туристически комплекси се предлага да отговарят на изискванията за хотелите като по-специфичните изисквания с тях са свързани с изграждането на обекта и въвеждането на съставните му части в експлоатация като жилищни сгради.

С Наредбата се разделят видовете туристически обекти в две категории - клас А, включващ хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили и клас Б – семейни хотели, хостели, пансиони, почивни станции, къщи за гости, стаи за гости, апартаменти за гости, бунгала и къмпинги; ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове.

Завишават се изискванията към висококатегорийните хотели, свързани с осигуряване на комфорта на туриста. Сега например са фиксирани размерите на телевизорите в помещенията за нощуване в най-високия клас хотели, броят и видът на възглавниците, съдържанието на мини-бара, броят и размерът на кърпите в банята, предлагането на "Turn Down" обслужване и др.

Въвеждат се и специални правила към изграждането, обзавеждането и оборудването на хотелски стаи и апартаменти, съдържащи уреди и приспособления за обслужване на хора с намалена подвижност. За първи път са разписани изисквания към менюто на закуската, към услугата "ол инклузив", към съдържанието на румсървиза и др.

С наредбата се създава задължително изискване за въвеждане на единен вътрешен телефонен номер 9 за връзка с хотелските рецепции. Целта на това ново изискване е туристът да бъде максимално улеснен, особено ако му се наложи да потърси бърза или спешна помощ, допълват от ведомството.

В Наредбата се въвеждат минимални изисквания и за къмпингите - наличие на ел. инсталация и електрическо захранване за всяка къмпингова единица. Къмпинговата единица за палатки следва да има съответна маркировка, като необходимата площ за една палатка е 50 кв. м. (за къмпинг категория три звезди), 40 кв. м. (за две звезди) и 32 кв.м. (за една звезда). Мястото за каравани също трябва да е маркирано и да е оборудвано с връзки към вода и електричество.

Наредба въвежда и изисквания към обслужването и предлаганите услуги в заведенията за хранене и развлечения. Например времетраенето за изпълнение на поръчката ще зависи и от звездите на обекта. Така поръчка за студени предястия, салати и аперитиви трябва да се изпълнява до 10 минути в заведенията "пет звезди" и "четири звезди", и до 15 минути в заведенията "три звезди" и "две звезди".

За отделни видове аламинути и ястия с по-сложна технология сервитьорът е длъжен да предупреди, че поднасянето им ще се забави. За всички категории ще важи изискването отварянето на бутилираните напитки - безалкохолни, бира и вино, да се извършва пред погледа на клиента при поднасянето им.

Към всички обекти и категории има разписани изисквания за образование, професионална и езикова квалификация, на които следва да отговарят ключовите фигури от персонала на съответния обект.

След влизането в сила на наредбата, действащите места за настаняване и заведения за хранене, ще имат на разположение 6-месечен гратисен период, за да приведат дейността си в съответствие с изискванията. Всички новосъздадените обекти, след датата на обнародването й, ще се категоризират по новите изисквания.

Министерството на туризма вече е на финала в работата и по новата наредба за балнеолечебни, спа и уелнес услуги, където ще бъдат детайлно записани процедурите по сертифициране на обектите, които ги предлагат, посочват от ведомството. По тази причина в наредбата за категоризация отпадат като подвид хотелите – "балнеохотел", "СПА-хотел" и "уелнес-хотел".