Как да познаем доходите на човек в социалните мрежи

Учени са разработили алгоритъм, който разпознава богатите и бедните благодарение на техните писания в Туитър

Приходите на потребителите на социалните мрежи могат да бъдат предсказани от съдържанието на техните публикации. Това е заключението, направено от изследователи, които са разработили специален алгоритъм за обработка на естествената писмена реч в Twitter.

Международен екип от учени и специалисти по информационни технологии от няколко американски и британски университети, заедно с експерти от Microsoft Research избрали 5191 акаунта в Twitter, които представляват извадка на девет общоприети типа във Великобритания. Става въпрос за йерархичното разделение в девет групи от всички видове работа, в зависимост от изискваните квалификации, както и съдържанието на работата, която съществува на острова.

След това, въз основа на статистическата информация е разработена скала от средните доходи на членовете на тези групи. С този алгоритъм, учените са били в състояние да обработят естествения писмен език в повече от десет милиона туита от избраните преди това 5191 Twitter-акаунти, според статия публикувана в списание PLoS ONE.

Установено е, че колкото по-висок е годишният доход на собственика на Twitter-акаунта, толкова повече той изразява емоции на страх и гняв чрез своите туитове. Оптимистичните туитове, напротив, са характерни за хората с ниски доходи. 

В допълнение, тези с малки приходи са по-склонни към кавги в Twitter и открито изразяват своята религиозност. По-богатите хора често обсъждат политиката и корпоративните новини.

Общият извод на учените е, че представителите на класите с висок доход са склонни да използват социалните мрежи за бързото разпространение на новини и обсъждане на бизнес проблеми и въпроси, докато представителите на класите с ниски доходи са повече в Twitter за ежедневна комуникация и караници помежду си.