Ананиев: Може би високата скорост е причина за инцидента в Хитрино

Всяко едно нарушение, което е над ограничението си е нарушение, особено, когато се кара опасен товар

Изводите след трагедията в Хитрино могат да се направят, след като се направи пълния анализ, довел до това събитие. Това каза в студиото на "Денят започва" по БНТ, Настимир Ананиев - депутат от РБ и председател на парламентарната комисия по транспорт. По думите му, все още не могат да бъдат събрани всички парчета от сложния пъзел, който може да разясни причините за трагедията.

Според Ананиев, задължително трябва персоналът, който превозва опасни товари да преминава през специализирано обучение. Освен това, е необходимо да се направи анализ не могат ли опасните товари да не преминават през населени места.

"Много от релсите у нас, които минават през населени места, са строени преди много години и те се намират в жилищни райони. Самото Хитрино се е обособило и разраснало около самата гара и затова там е центърът на населеното място. По принцип влизането в район на гара ограничението е 60 км/ч, когато влака се движи по права линия. Това означава, че ще мине през гарата, но няма да спре. Когато обаче трябва да се отклони на отклоняващия коловоз, тогава ограничението е 40 км. Всъщност това е била ситуацията на тази композиция, той като на следващата гара Висока поляна е чакал пътнически влак, който е трябвало да се размине в Хитрино с тази композиция с цистерните. Може би една от хипотезите, че влакът се е движил с по-висока скорост е довело до тази катастрофа, но това ще кажат разследващите и ще бъде потвърдено", коментира Ананиев.

"Всяко едно нарушение, което е над ограничението си е нарушение, каза Ананиев, и то особено, когато се кара опасен товар, трябва да се съблюдават тези километри. "Трябва да се фокусират действията и да се проверят машинистите, тъй като това, което се разбра те са взели празните цистерни, закарали са ги, напълнили са ги и е трябвало да ги предоставят на румънската страна на границата. Трябва да се види самите машинисти колко време са работили, в каква кондиция са били. Вече първите им разпити са приключили. Трябва да се провери самото състояние, в което са били машинистите, защото при навлизането в такава гара се подават различни светлини", обясни Настимир Ананиев.