Известни марки и бутикови изби идват на изложбата „Винария 2017“ в Пловдив

Мисия Пловдив

13-01-2017, 12:01

Снимка:

Международен панаир Пловдив

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Още по Темата:

Пловдив - № 2 в класацията „10-те най-добри дестинации за винен туризъм на 2017“

Експерти прогнозират, че изложението ще бъде уникална панорама на виното

Големи български производители и бутикови изби ще покажат колекциите си на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2017“. Те ще се конкурират с елитни вина от Франция, Италия, Португалия и други държави. Експерти прогнозират, че изложението ще бъде уникална панорама на виното заради разнообразния профил на участниците и техните продукти. Те ще бъдат демонстрирани от 22 до 26 февруари в Международен панаир Пловдив. Проявата се организира съвместно с Националната лозаро-винарска камара и под егидата на Министерството на земеделието и храните.
Винпромите в Русе, Свищов, Карнобат и Асеновград,  „Вила Ямбол, „Черноморско злато“, „Пълдин“, „Логодаж“ са само част от  известните производители, които представят любими на българите марки и нови предложения. Други винарни залагат на чара на оригинални продукти в малки серии. На автентични сортове и биопроизводство акцентират осем бутикови изби от Асоциацията на независимите лозаро-винари. Фирми, които отсъстваха почти десет години, се завръщат на деловия форум, дебютират нови компании.
    Заради големия интерес е разширен Градът на виното и деликатесите, където съвместно се презентират вина, спиртни напитки и храни, предлагани от участници в изложбите „Винария“, „Фудтех“ и „Вкусове от Италия“. Той пресъздава  архитектурния стил на възрожденските селища. В него има зони за експозиции, за гурме демонстрации, за презентации и майсторски класове, бутик за вина и пресцентър. Атрактивният Град на виното и деликатесите  посрещна  близо 40 000 гости от България и Европа миналата година. 78% от българските изложители заявиха, че са имали чуждестранни посетители.
    Очаква се тази година публиката да е по-голяма, тъй като се предлагат повече изкушения и новости за ценителите на виното. „Винария 2017“ привлича вниманието на енолози от Румъния, Сърбия, Грузия и други държави, които ще пристигнат в Пловдив, за да разгледат щандовете и да намерят търговски партньори. Фирма за износ и разпространение на български вина в САЩ  ще помогне на наши производители да стъпят на пазара там.
Изложението включва също компании, предлагащи технологии, техника и оборудване за лозарството и винопроизводството. Техният брой се увеличава през последните две години и се показват  разработки, ориентирани към бъдещето на двата сектора,  заяви  д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив. Към тази впечатляваща картина се добавят иновациите за хранителната индустрия на участници във „Фудтех“, допълни той.
„Винария“, „Фудтех“  и „Вкусове от Италия“ са част от третото издание на мегафорума за агробизнес, храни, вино и туризъм, който е единствен на Балканите. Той се организира от Международен панаир Пловдив и включва  шест изложби, обхващащи цялата верига от нивата до трапезата.  Най-голяма е Международната селскостопанска изложба „Агра“, в чиито рамки се организира и специализираното изложение „БиоАгра“. „Хорека Пловдив“ предлага обзавеждане за хотели, заведения и търговски обекти.