Избрани Новини
Добрич е домакин на IV-та Национална среща на общинските предприятия и търговски дружества
13-03-2017, 13:58
Снимка:dobrichutre.bg
Автор:dobrichutre.bg
Още по Темата:За близо 27 млн. лева е програмата за капиталовите разходи на община Добрич
Община Добрич въвежда единно меню за детските градини
От 15 до 17 март
Гости на четвъртото издание на Националната среща на общинските предприятия и търговски дружества ще бъдат представители от Българската търговско промишлена палата, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и Агенцията по заетостта, Асоциацията на жените предприемачи в България – СЕЛЕНА. Форумът ще се проведе от 15 до 17 март 2017 г. със съдействието и подкрепата на община град Добрич, която се кандидатира и бе избрана за град-домакин, а в Програмата са предвидени много интересни и полезни теми.
Възможностите на общинските търговски дружества и предприятия за участие в схемите за заетост, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ще бъде фокусът в първия ден от Срещата. Останалите водещи теми в Събитието и тази година ще бъдат предизвикателствата и перспективите пред общинските предприятия, тенденциите в развитието на общинските търговски дружества с техните проблеми и предимства, участие на общинските стопански субекти в създаване на здравословна икономическа среда и по-добро взаимодействие между общинския и частния бизнес. Предвиждаме в програмата да бъдат поставен акцент и върху българските и европейски модели и практики за осъществяване на стопанската дейност на общините.
Традиционно общината-домакин ще запознае участниците с положителния опит, който има в предоставянето и управлението на публични услуги, а това ще бъде съчетано с работни групи и дискусии по темата за местните политики и практически действия за по-ефективно предоставяне на публични услуги с повишено качество.
Провеждането на форума е продиктувано от желанието ни да подкрепим и поощрим обмена на добри практики без значение от правния статут и предмет на дейност общински стопански субекти за повишаване качеството на услугите, предлагани на гражданите. Амбицията ни е чрез дискусиите по предвидените в програмата теми да допринесем за повишаване на експертните знания, умения и капацитет за качествено изпълнение на техните ангажименти и отговорности.
В Срещата традиционно участват управители, ръководители и представители на общинските предприятия и търговски дружества, а също така и заместник-кметове и кметове на общини, председатели и съветници в общинските съвети.
Програма
ПЪРВИ ДЕН, 15 март (сряда)
След 15.00 Настаняване, регистрация на участниците и кафе – пауза за добре дошли
16.00-18.00
Възможности на общинските търговски дружества и предприятия за участие в схемите за заетост, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“
Димитричка Ганева, началник на сектор „Верификация“ – Варна, Агенция по заетостта
Представяне на "WE RUN – Обучителна програма „ЖЕНИТЕ В ЕВРОПА”: нови сфери за заетост в селски райони“
Ива Василева, член на Управителния съвет на Асоциация на жените предприемачи в България – СЕЛЕНА.
19.00 Вечеря
ВТОРИ ДЕН, 16 март (четвъртък)
09.30-11.00
Паралелни дискусионни форуми
Зала 1: Общински предприятия – предизвикателства и преспективи
Теми за дискусия:
Кога общината създава общинско предприятие, а не дружество?
Кои публични услуги, предоставяни от общините, най-често се организират в общински предприятия?
Модели за финансово- счетоводно управление на общинските предприятия;
Място на общинските предприятия в общата система на възлагане на обществени поръчки в общината;
Степен на кадрова и оперативна самостоятелност на ръководителите на общински предприятия;
Други въпроси от ежедневието на общинските предприятия
Зала 2: Общински търговски дружества – проблеми и решения
Теми за дискусия:
Защо на общините им трябват търговски дружества?
Кои публични услуги, предоставяни от общините, най-често се организират в общински търговски дружества?
Взаимоотношения с Общинския съвет – добри и лоши практики за приемане /неприемане на бизнес програми и годишни финансови отчети; очаквания на съветниците от работата на дружествата;
Общинските търговски дружества като възложители по ЗОП;
Други въпроси от ежедневието на общинските търговски дружества.
Модератор: Даниела Борисова, управител „Екоресурс Харманли“ ЕООД, гр. Харманли
11.00-11.30 Кафе пауза
11.30-13.30
Откриване на Срещата
Росица Йорданова, заместник-кмет на община град Добрич "Икономическо развитие, европейски фондове и обществени поръчки"
Пленарна сесия
Теми:
Политически аспекти в създаването и управлението на общински стопански субекти, Лъчезар Росенов, консултант на НСОРБ, кмет на община град Добрич мандати 1995-1999 и 1999-2003
Мениджър на общинско търговско дружество – как да съчетаваме очакванията на собственика с обичайните търговски практики - управител на общинско търговско дружество
Качествени публични услуги чрез общински предприятия – мисия възможна? – управител на общинско предприятие
Създаване на здравословна икономическа среда и по-добро взаимодействие на общинския и частния бизнес. Иновативни практики за управление в съвременните пазарни условия – Герман Германов, главен секретар на Българска търговско промишлена палата – град Добрич и Мария Кирилова, председател на КРИБ, гр. Добрич
„Подобряване качеството на живот с помощта на иновативни решения за водния поток и за опазване на околната среда - Пайплайф България“, Тодор Найденов, „Пайплайф България“.
Работа на НСОРБ в подкрепа на общинските стопански субекти.
13.30 Обща снимка на участниците
13.30-15.00 Обяд
15.00-18.00
Местни политики и практически действия за по-ефективно предоставяне на публични услуги с повишено качество - изнесена дискусия с представяне на добри практики от община град Добрич - обекти и услуги на общината, които се управляват и предоставят от общински търговски дружества и предприятия (участниците избират една от двете групи):
1-ва група: Общинско предприятие: ОП "Устойчиви дейности и проекти"
арх. Боян Коларов, заместник-кмет община град Добрич "Устройство на територията"
2-ра група: Общинско търговско дружество: „Диагностично – консултативен център I – Добрич“ ООД
д-р Мариян Ананиев, Управител „ДКЦ-І-Добрич“
20.00 Официална вечеря
ТРЕТИ ДЕН, 17 март (петък)
09.30-11.30
Обща дискусия: Кои общински услуги успешно можем да „изнесем“ в нашите стопански субекти: български и европейски модели и практики за осъществяване на стопанската дейност на общините
Как го правят другите: Междуобщински фирми за предоставяне на публични услуги: опитът на Норвегия - Силвия Георгиева, управител НСОРБ - Актив
Модели от България: от зимното поддържане до туристическата реклама на общините – представяне на успешни бизнес практики – управители на общински дружества и предприятия: „Съвременни решения за оптимизиране дейността на комуналните услуги“ , Георги Димитров, „Би Ем Лизинг Трейд“АД
Минко Христов, изпълнителен директор на „Дворец на културата и спорта” ЕАД, гр. Варна;
Веселин Димитров, управител на „Еко Горна Малина“ ЕООД, община Горна Малина;
Георги Янков, директор на Общинско предприятие „Общински гори и земи в горски фонд”, гр. Костенец
11.30-12.30
Съпътстваща програма (по желание) – посещение на културно – исторически обекти на територията на община град – Добрич.
Топ Новини