Добрич е домакин на IV-та Национална среща на общинските предприятия и търговски дружества

От 15 до 17 март

Гости на четвъртото издание на Националната среща на общинските предприятия и търговски дружества ще бъдат представители от  Българската търговско промишлена палата,  Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и Агенцията по заетостта, Асоциацията на жените предприемачи в България – СЕЛЕНА. Форумът ще се проведе от 15 до 17 март 2017 г. със съдействието и подкрепата на община град Добрич, която се кандидатира и бе избрана за град-домакин, а в Програмата са предвидени много интересни и полезни теми.

Възможностите на общинските търговски дружества и предприятия за участие в схемите за заетост, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ще бъде фокусът в първия ден от Срещата. Останалите водещи теми в Събитието и тази година ще бъдат предизвикателствата и перспективите пред общинските предприятия, тенденциите в развитието на общинските търговски дружества с техните проблеми и предимства, участие на общинските стопански субекти в създаване на здравословна икономическа среда и по-добро взаимодействие между общинския и частния бизнес. Предвиждаме в програмата да бъдат поставен акцент и върху българските и европейски модели и практики за осъществяване на стопанската дейност на общините.

Традиционно общината-домакин ще запознае участниците с положителния опит, който има в предоставянето и управлението на публични услуги, а това ще бъде съчетано с работни групи и дискусии по темата за местните политики и практически действия за по-ефективно предоставяне на публични услуги с повишено качество.

 Провеждането на форума е продиктувано от желанието ни да подкрепим и поощрим обмена на добри практики без значение от правния статут и предмет на дейност общински стопански субекти за повишаване качеството на услугите, предлагани на гражданите. Амбицията ни е чрез дискусиите по предвидените в програмата теми да допринесем за повишаване на експертните знания, умения и капацитет за качествено изпълнение на техните ангажименти и отговорности.

В Срещата традиционно участват управители, ръководители и представители на общинските предприятия и търговски дружества, а също така и заместник-кметове и кметове на общини, председатели и съветници в общинските съвети.

 

Програма

ПЪРВИ ДЕН, 15 март (сряда)

След 15.00     Настаняване, регистрация на участниците и кафе – пауза за добре дошли

16.00-18.00   

Възможности на общинските търговски дружества и предприятия за участие в схемите за заетост, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“

Димитричка Ганева, началник на сектор „Верификация“ – Варна, Агенция по заетостта

 

Представяне на "WE RUN – Обучителна програма „ЖЕНИТЕ В ЕВРОПА”: нови сфери за заетост в селски райони“

Ива Василева, член на Управителния съвет на Асоциация на жените предприемачи в България – СЕЛЕНА.

19.00   Вечеря

ВТОРИ ДЕН, 16 март (четвъртък)

09.30-11.00   

Паралелни дискусионни форуми

 

Зала 1: Общински предприятия – предизвикателства и преспективи

 

Теми за дискусия:

Кога общината създава общинско предприятие, а не дружество?

Кои публични услуги, предоставяни от общините, най-често се организират в общински предприятия?

Модели за финансово- счетоводно управление на общинските предприятия;

Място на общинските предприятия в общата система на възлагане на обществени поръчки в общината;

Степен на кадрова и оперативна самостоятелност на ръководителите на общински предприятия;

Други въпроси от ежедневието на общинските предприятия

  

Зала 2: Общински търговски дружества – проблеми и решения

 

Теми за дискусия:

Защо на общините им трябват търговски дружества?

Кои публични услуги, предоставяни от общините, най-често се организират в общински търговски дружества?

Взаимоотношения с Общинския съвет – добри и лоши практики за приемане /неприемане на бизнес програми и годишни финансови отчети; очаквания на съветниците от работата на дружествата;

Общинските търговски дружества като възложители по ЗОП;

Други въпроси от ежедневието на общинските търговски дружества.

 

Модератор: Даниела Борисова, управител „Екоресурс Харманли“ ЕООД, гр. Харманли

11.00-11.30    Кафе пауза

11.30-13.30   

Откриване на Срещата

 

Росица Йорданова, заместник-кмет на община град Добрич "Икономическо развитие, европейски фондове и обществени поръчки"

 

Пленарна сесия

 

Теми:

Политически аспекти в създаването и управлението на общински стопански субекти, Лъчезар Росенов, консултант на НСОРБ, кмет на община град Добрич мандати 1995-1999 и 1999-2003

Мениджър на общинско търговско дружество – как да съчетаваме очакванията на собственика с обичайните търговски практики  - управител на общинско търговско дружество

Качествени публични услуги чрез общински предприятия – мисия възможна? – управител на общинско предприятие

Създаване на здравословна икономическа среда и по-добро взаимодействие на общинския и частния бизнес. Иновативни практики за управление в съвременните пазарни условия – Герман Германов, главен секретар на Българска търговско промишлена палата  – град Добрич и Мария Кирилова, председател на КРИБ, гр. Добрич     

„Подобряване качеството на живот с помощта на иновативни решения за водния поток и за опазване на околната среда - Пайплайф България“, Тодор Найденов, „Пайплайф България“.

Работа на НСОРБ в подкрепа на общинските стопански субекти.

13.30   Обща снимка на участниците

13.30-15.00    Обяд

15.00-18.00   

Местни политики и практически действия за по-ефективно предоставяне на публични услуги с повишено качество - изнесена дискусия с представяне на добри практики от община град Добрич - обекти и услуги на общината, които се управляват и предоставят от общински търговски дружества и предприятия (участниците избират една от двете  групи):

 

1-ва група: Общинско предприятие: ОП "Устойчиви дейности и проекти"

арх. Боян Коларов,  заместник-кмет община град Добрич  "Устройство на територията"

 2-ра група: Общинско търговско дружество: „Диагностично – консултативен център I – Добрич“ ООД

д-р Мариян Ананиев,  Управител „ДКЦ-І-Добрич“

20.00   Официална вечеря

ТРЕТИ ДЕН, 17 март (петък)

09.30-11.30   

Обща дискусия: Кои общински услуги успешно можем да „изнесем“ в нашите стопански субекти: български и европейски модели и практики за осъществяване на стопанската дейност на общините

 Как го правят другите: Междуобщински фирми за предоставяне на публични услуги: опитът на Норвегия - Силвия Георгиева, управител НСОРБ - Актив

Модели от България: от зимното поддържане до туристическата реклама на общините – представяне на успешни бизнес практики – управители на общински дружества и предприятия: „Съвременни решения за оптимизиране дейността на комуналните услуги“ , Георги Димитров, „Би Ем Лизинг Трейд“АД

Минко Христов,  изпълнителен директор на „Дворец на културата и спорта” ЕАД, гр. Варна;

Веселин Димитров,  управител на „Еко Горна Малина“ ЕООД, община Горна Малина;

Георги Янков, директор на Общинско предприятие „Общински гори и земи в горски фонд”, гр. Костенец

 11.30-12.30  

Съпътстваща програма (по желание) – посещение на културно – исторически обекти на територията на община град – Добрич.