Стела Балтова се срещна с представители на туристическия бизнес от регион Пловдив

Мисия Пловдив

05-04-2017, 15:51

Снимка:

Община Пловдив

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Дестинация Пловдив има невероятното предимство да се превърне в дестинация за краткосрочни пътувания

Дестинация Пловдив има невероятното предимство да се превърне в дестинация за краткосрочни пътувания, свързани с посещения на опера, балет, концерт или други културни събития, комбинирани с посещение на археологически и исторически забележителности, или на спортно събитие, в комбинация с други в пакет. Краткосрочните пътувания са предпоставка за целогодишен туризъм. За разлика от морските туристически региони, свързани с планиране на по-дългосрочни ваканции, посещението на едно спортно събитие, например, винаги води и до културен туризъм, т.е. те се допълват и комбинират. Това каза министърът на туризма Стела Балтова пред представители на туристическия бизнес и образователните институции от регион Пловдив. В срещата в Дома на културата „Борис Христов“ на 4 април 2017 г. участваха Амелия Гешева, заместник-кмет „Култура и туризъм“ на Община Пловдив, Любозар Фратев, председател на Съвет по туризъм – Пловдив и Тракийски туристически район, членове на Съвета, представители на висшите учебни заведения в града, хотелиери, туроператори, културни оператори, студенти и част от екипа на Министерството.

Министър Балтова специално акцентира на високите постижения в региона – 30 % ръст на нощувките за миналата година, 33% ръст на посещенията в музеите. „Показателно е, че в Пловдив нещата се случват добре, но разбира се, има и много предизвикателства“ допълни още Стела Балтова. Тя цитира и думите на заместник-кмета Амелия Гешева, казани по време на предварителната среща, проведена по-рано в община Пловдив с участието на Кмета инж. Иван Тотев, че тези високи показатели са резултат от работата и дългосрочната стратегия на общинската управа, на създадената добра бизнес среда, но и в голяма степен – от труда на хората, заети в бранша – хотелиери, ресторантьори, музейни работници – на всички онези, които 7 дни в седмицата ежедневно посрещат предизвикателства и работят с цялото си сърце за развитието на Пловдив. Градът трябва да се възползва от предимството на уникалния продукт за културно-исторически туризъм, който предлага, като същевременно е домакин на престижни спортни, конферентни събития, изложения и дегустации на вина. Пловдив може да бъде посетен за опознавателен тур, за уикенд и др. По отношение на краткосрочните пътувания, Стела Балтова посочи, че тенденциите при избор на дестинация са туристите да придобиват нови знания по време на престоя си. В тази връзка, министърът посъветва колекциите в музеите непрекъснато да се обогатяват, програмите на културните институти да са ясни поне за година напред, за да могат туроператорите да ги включват в пакетите си.
Между Министерството на туризма и Община Пловдив има сключено споразумение за промотирането на града като културна столица на Европа през 2019 г., припомни министър Балтова. На повече от 20 международни туристически изложения, Министерството е представило Пловдив като европейска столица на културата. В момента изготвяме нашата маркетинг програма за следващата година и градът ще бъде основен акцент в нея, подчерта още тя. В рамките на срещата, Стела Балтова представи възможностите за финансиране, от които може да се възползва туристическият бизнес по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г. До края на април се приемат предложения във връзка с общественото обсъждане на Закона за туризма.