АПИ: С ТОЛ-системата, който най-много руши, ще плаща най-много

ТОЛ-системата е изключително важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата, т.е. поддържането и строителството на републиканската пътна мрежа, да се самофинансира

Започва изграждането на държавно предприятие за опериране на ТОЛ-системата. Това каза в Добрич председателят на управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов. Миналата седмица министър-председателят Бойко Борисов заяви, че ако до днес ТОЛ-системата не заработи, държавата има готовност да я направи.

По думите на Атанасов, ТОЛ системата е изключително важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата, т.е. поддържането и строителството на републиканската пътна мрежа, да се самофинансира. Това ще бъде първата система, която ще бъде самофинансирана, без да разчита на държавния бюджет, допълни още Атанасов. Очаква се системата да заработи през следващата или най-късно през 2019 година. а приходите за година да достигнат до един милиард лева.

"Трафикът на тежкотоварни автомобили, транзитния трафик, който преминава през България е между 8 и 10 000 тежкотоварни камиони на денонощие. Така че само от там да ги сметнете, плюс трафикът, който преминава от Близкия Изток към Западна Европа, който е огромен особено през летните месеци, от там също се губят огромни средства. Това, което е изключително важно за държавата, за агенцията, за министерството, за правителството да бъде изградена ТОЛ системата и този, който най-много руши републиканската пътна мрежа да плаща и най-много, заяви инж. Дончо Атанасов.