Фандъкова: Около 2 млн. лева е стойността на реконструкцията на бул. „Овча купел“

Заради метрото и разширението на бул. „Монтевидео“ придвижването на шофьорите и пешеходците е трудно

Около 2 млн. лева е стойността на реконструкцията на участъка от бул. „Овча купел“. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова при проверка на реконструкцията на бул. „Овча купел“ в отсечката от ул.“Коломан“ до бул. „Цар Борис III“ съобщи Агенция „Фокус“.

„Заради строителството на метрото и разширението на бул. „Монтевидео“ доста трудно става придвижването на шофьорите и пешеходците в тази част на квартала, за което моля за извинение и искам да им благодаря за търпението. Участъкът от бул. „Овча купел“ до бул. „Цар Борис III“ беше в изключително лошо състояние, включително и релсовият път. Започнахме в края на месец юли, а сега вече почти завършваме. Очаквам до неделя да пуснем още едно платно и движението отново да стане двупосочно. Най-късно до 10 септември трябва да приключи цялостно ремонтът и движението да бъде освободено. Подменени са трамвайните линии, подменят се и настилката и тротоарите, оформят се плацовете на дърветата и се модернизира осветлението. Така че цялостно се ремонтира този участък – той е около 400 метра, но изключително ключов за този район на София“, каза още Фандъкова.

Кметът на София уточни, че подмяната на релсовия път се прави по иновативна технология за столицата. „Преди това са измерени шумът и вибрациите, това ще стане и след приключването на ремонта, за да видим как се държи тази технология. И ако тя покаже добри резултати, ще можем да я използваме и при други реконструкции на трамвайни и релсови пътища“, каза тя.

Евгени Крусев, заместник-кмет по направление “Транспорт и транспортни комуникации“, обясни, че по-различното при тази технология за релсовия път е това, че се слага подложен бетон, който изпълнява функцията на основа. „Всяка релса е захваната сама за себе си и благодарение на по-голямата гума, която е около самата релса,а при една евентуална смяна след 15-20 години няма да е необходимо да се разкъртва цялото платно, а само гумата се изрязва, вади се старата релса и се слага нова. Така пътното платно не се пипа, а релсата се сменя в рамките на часове“, каза той.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен