Smart Lady на Fibank стартира уеб базирана информационна и обучителна платформа

Програмата вече има 370 клиентки и е отпуснала близо 48 милиона лева финансиране

На 5 юни стартира новата уеб базирана информационна и обучителна платформа на Fibank. Тя цели да отговори на нуждите на жените в бизнеса и е част от програмата Smart Lady от Fibank.

„Уеб базираната информационна и обучителна платформа на Smart Lady e логичната еволюция на програмата в посока да създадем възможност на дамите да общуват по-пълноценно помежду си и да се намират една друга. Включително и за правене на бизнес“, заяви специално за Tribune.bg г- жа Севдалина Василева – изпълнителен директор на Fibank и член на Управителния съвет на банката.

„Бих казала, че това е нашето дигитално, запазено, съвременно онлайн пространство, в което дамите ще могат да намират актуална информация по теми, които ги интересуват. Ще могат да има достъп до минали обучения, които сме направили, ще могат да научават за предстоящи такива, Като присъствени обучения, уебинари или дистанционни форми на обучения, които се провеждат онлайн. И, разбира се, ще могат да оставят своите контакти и да намират контакти на други дами, с които те смятат, че би било полезно да общуват“, допълни тя.

Дигиталната платформа е направена в един приятен и разчупен стил, обещават от банката. Целта ѝ е да обедини актуалното съдържание, информацията, обученията, но също така и календара за бъдещи събития и форуми, за да може дамите да бъдат в крак с пулса на програмата.

„Ще има едно ниво, което е за регистрирани потребители, където всъщност ще могат да си обменят информация и да разговарят виртуално. Чрез бизнес контактите те могат да намерят и менторите, които да работят с тях по една или друга тема“, отбеляза г-жа Василева.

От началото на пускането на програмата Smart Lady преди година и няколко месеца до днес Fibank e привлякла около 370 клиентки, които са одобрени за финансиране.

Близо 48 милиона лева е размерът на финансирането, в това число инвестиционни, оборотни кредити и т.н.

„Хубаво е когато резултатите говорят сами за себе си. Те са доказателство дали дадена инициатива е успешна  или не. Смарт Лейди е създадена с идеята да направи финансирането и реализирането на бизнес за жените по-достъпно и те да намират подкрепа за своите идеи в тази програма. Свикнали сме големите градове да бъдат считани за център на бизнеса, но в програмата Smart Lady над 70% от клиентите са извън София, което е страхотно. Това означава, че ние наистина успяваме да покрием страната и да стигнем до различните населени места“, посочи Севдалина Василева.

Секторите на проектите са много разнообразни. Преобладават търговия, здравеопазване, образование.

„Но също така има и много нетипични за жените бизнеси, които сме финансирали, включително производство на мебели, компания за софтуерни разработки, което е все още запазена територия на мъжете. Също така спедиторска дейност. Това много ни радва, защото виждаме вече наченки за разчупване на стереотипа за жените, които въртят търговията, образованието, здравеопазването, изобщо сектора на услугите, а мъжете да създават иновативните технологични продукти. Много ми се иска в програмата да виждаме все повече такива примери на жени, които навлизат в тази мъжка територия и когато те застанат с контактите си, с историите си в уеб базираната територия, на срещите, които организираме на клуб Smart Lady, смятаме, че това ще даде кураж и вдъхновение на много други жени да ги последват“, категорична е Василева.

„Платформата ще бъде гръбнакът на програмата Smart Lady – там ще се обединява цялата финансова и нефинансова информация за всичко това, което се случва“, посочи в заключение тя.

През миналата година Fibank e провела редица обучения както на свои служители, така и на клиенти. Те са част от нефинансовите продукти на Смарт Лейди. Дамите преминали през обучението са 140 в шест града, като темите са изключително актуални лидерски умения, предприемачество, умения за водене на преговори, дигитален маркетинг и т.н.