Рекламата за България от Световната купа по ски е по цял свят

Ефектът от стартовете тепърва ще носи дивиденти за България

Стартовете за Световната купа в Банско вече са в историята, но ефектът от тях тепърва ще носи дивиденти за България.
Над 40 държави по цялото земно кълбо показаха 3-дневните състезания на най-добрите скиорки от Бъндеришка поляна. Всички медии надлъж и шир, дори в страни, които не развиват зимни спортове, отразиха двойната победа на американската суперзвезда Микаела Шифрин и тройния италиански подиум на Елена Куртони, Марта Басино и Федерика Бриньоне. До края на сезона по една или друга причина повече от 1 млрд. души ще прочетат за Банско, а това е световен рекламен продукт, за който държавата отпусна точно 1,2 млн. лв.
Снимките на Микаела Шифрин от Банско в Инстаграм бяха харесани близо 500 000 пъти. Тези на Петра Влъхова (Слвк) събраха над 250 000 лайка, на Илка Щухец (Слвн) и Тина Вайратер (Лихт) – още горе-долу толкова. В профила на ФИС, в който всяка фотография по принцип е с по 30 000 харесвания, също имаше еуфория.
Снимките на състезатели, гости и отразяващи медии генерираха в социалните мрежи 400 млн. разглеждания, лайкове, коментари, отбелязвания. За да постигне такъв резултат, фирма като „Кока-Кола“ плаща за лица и подпомагане около 50 млн. долара. Така срещу малко повече от един милион лева, които даде за организирането на тези стартове, държавата спечели реклама за около 80 млн.