Васил Пиронков: 70% от водачите не са подготвени за тежки ситуации на пътя

В момента нивото на водачите у нас е изключително ниско, смята председателят на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България

"Според мен няма никакъв взрив. Скоростта е била по-голяма, несъобразена с пътната обстановка, има отнемане на внимание. Няма заспиване.“ Тази своя версия за тежката катастрофа на АМ „Струма“ разви пред БНР Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България.

При спукването на гума с 8.5-9 атмосфери се получава впечатлението за взрив, уточни той.

"Нафтата е трудно запалима. Всички резервоари са в предната част на автобусите, далече от двигателния отсек. Електротаблото е в лявата част, не в дясната“, поясни Пиронков в предаването „Преди всички“. 

Toй изрази предположение, че в автобуса е имало гориво, различно от това, с което работи превозното средство, което явно е допринесло за това яростно възпламеняване за много кратко време. Според него неосветеността на пътния участък и недобрата маркировка също допринасят за подобни инциденти, но най-голямата грешка си е на водача. "Няма катастрофа без човешка небрежност на водачите", подчерта Пиронков.

"Време за реакция при настъпване на такова събитие – странично плъзгане без челен удар, има, но невъзможността да се реагира е дошла от силния удар и последвалия дим", поясни още той и добави: "Димът ги е зашеметил в предната част. Затова са успели да избягат тези в задната част и определена групичка хора да могат да излязат.“

"В момента нивото на водачите у нас е изключително ниско", обобщи той.

"Голяма част от водачите – около 70%, не знаят в такива ситуации как да действат.“

Пиронков отбеляза, че преди години се е изучавала конструкцията на превозните средства, а сега няма такова нещо.



Снимка на Деня

Златна есен в парк "Кайлъка"