Избрани Новини
Масови съкращения тегнат над ''Български пощи''
Охранителна фирма ''изяжда'' препитанието на шофьорите, готви се бунт
От масови съкращения са застрашени шофьорите на ''Български пощи'' в цялата страна. От петък те ходят на работа, но реално няма какво да правят. Техните задължения се изпълняват от частната фирма АСО – Пирели, преименувана на ASP, която до скоро извършваше само инкасо услугите. ''Оказва се, че сега на дружеството е вменено и транспортирането на колети и пратки, а работниците стоят без работа. Заради абсурдната ситуация те са изправени пред предстоящ колективен трудов спор'', каза за Plovdivutre.bg лидерът на КТ ''Подкрепа'' в Пловдив Атанас Кръстев. Допълнителната дейност на АСО – Пирели е уредена с анекс съм първоначалния договор, но услугите й излизат в пъти по-скъпо.
До петък цената на километър, на която са извършвани превозите, е била 0, 75 ст., а фирмата иска за същата услуга 1, 75 лв., уточни синдикалистът. В момента в столицата вече текат преговори с ръководството на ''Български пощи''. Казусът е пратен и до министър Ивайло Московски.
Изземването на функциите на акционерното дружество е опасно за България, тъй като е основен пощенски оператор и извършва редица обществени услуги, добави Кръстев. Наемането на външната фирма ощетява ''Български пощи'' само за Южен централен район с около 300 хиляди лева, посочи Кръстев.
При създалата се ситуация заплашени от съкращения са 8 % от служителите. У нас 12 хиляди дължат препитанието си на „Български пощи''. В Пловдив заетите са 1800 човека. „Ако не се разберем с ръководството и те не представят подписаните документи с въпросната фирма ще се наложи да предприемем стачни действия'', каза още пловдивският лидер на ''Подкрепа''.
По думите му използването на скъпите превозвачески услуги на АСО – Пирели е неоправдано при положение, че заплатите на шофьорите са едни от най-ниските в дружеството. От 4 години възнагражденията на служителите стоят едни и същи. ''Не може да се съгласим на нови съкращания. Да не забравяме, че в по-ранен период без работа останаха 1000 души, от което би трябвало да са спестени 4 милиона лева във фонд "Работна заплата". Никой обаче не казва какво става с тези пари'', коментира Кръстев.
Топ Новини