Домът на културата е готов, търсят му шеф

Мисия Пловдив

19-12-2012, 14:25

Снимка:

Plovdivutre.bg

Автор:

Николай Христов

Всичко от Автора

Още по Темата:

Домът на културата готов в сряда

Представленията започват на пролет, търсят техници за модерното оборудване

Сагата с ремонта на Градския дом на културата приключи. Днес ние го приемаме с Акт 15, като остават само някои довършителни дейности. Сега предстои отговорната задача да създадем екип, който да управлява тази прекрасна база. Това обяви кметът Иван Тотев.

Културният дом е една от най-големите общински сгради с 12 000 квадратни метра застроена площ. Лично огледах лично сградата и мога да кажа, че тя е същинско бижу. Голямата залата разполага с 538 седящи места, има и прекрасно студио за балет и др. Тук за шест години бяха вложени 19,9 млн. лв. Издръжката на сградата за 2013-а се изчислява на близо 300 000 лв. Не очакваме печалба от Дома на културата, но ще е хубаво да се минимизират разходите. Затова ще ни е необходим добър мениджър.

Той трябва да е човек със сериозен опит като например управител на хотел или офис център. В момента няма служител в Общината, който може да бъде прехвърлен на тази длъжност. Шефът на ОП "Чистота" Иван Стоянов например е удачен избор, той върши чудесна работа, но точно затова ми нужен на поста, който заема в момента, каза Тотев. Градоначалникът категорично отхвърли възможността за политически назначения с мотива, че ще се търси лице, което да стопанисва сградата така, че Общината да не да затъне в дългове както в Спортното училище и Белодробна болница.

Бъдещият мениджър ще бъде излъчен след конкурс. В Дома ще бъдат назначени и двама техници . Те ще бъдат обучени да работя с модерните системи за осветление, озвучаване и отопление на сградата. Поне единият от служителите ще трябва да има опит със сценичните изкуства. Така екипът ще е от общо трима души. Той ще бъде съставен в идните два месеца. Очакваме в този период да получим и Акт 16, а реалната експлоатация на сградата ще започне през март. През пролетта ще можем да видими и първите представления тук, изтъкна още кметът.

Той посочи, за залите в ремонтираната сграда ще се отдават по специална процедура. За целта в наредбата за общинските наеми ще създадем специален раздел за Дома на културата. В него ще се опишат цените и критериите за отдаване на различните видове площи в сградата. В момента преговаряме с една от големите компании да разположим билетен център във фоайето. Тук ще дойде и част от общинския отдел Култура, заяви още Тотев.