3 са вариантите за третия метродиаметър в София

Очаква се строителството на част от третата линия да започне догодина

Вариантите за разклонението на третия лъч на метрото в София, който вероятно ще започне да се строи догодина, вече са готови. Експерти ще избират между три трасета, които минават през район "Слатина" и отвеждат до зала "Арена Армеец", бул. "Цариградско шосе" и стигат до Окръжна болница, пише електронното издание "24 часа".

Според първия вариант от Орлов мост влакчетата ще минат под ул. "Цар Иван Асен II",
ще продължат по бул. "Шипченски проход" покрай зала "Универсиада" и ще стигнат до бул. "Асен Йорданов". Оттам те ще минат покрай зала "Арена Армеец" и ще излязат на бул. "Цариградско шосе", за да стигнат до Окръжна болница. В този случай се планира да бъдат построени 6 станции.

Ако бъде одобрен вторият вариант, разклонението на третия лъч ще започне от ул. "Шипка" и ще мине под ул. "Гео Милев". Оттам ще стигне до зала "Фестивална" и отново ще излезе на бул. "Асен Йорданов". След това ще мине покрай новата спортна зала, ще излезе на бул. "Цариградско шосе" и ще стигне до Окръжна болница. В този случай станциите отново са 6.

Третият вариант, който е най-дълъг, предвижда и 7 станции. Според него разклонението на третата линия ще започва от Малък градски театър "Зад канала" и ще продължи по ул. "Боян Магесник". Оттам влакчетата ще стигнат до жп гара "Подуяне", като трасето е успоредно на жп линията. Подземните влакчета ще продължат по ул. "Слатинска река", ще минат по бул. "Асен Йорданов" и бул. "Цариградско шосе", за да стигнат отново до Окръжна болница.

И при трите варианта трасето ще е подземно в участъците от връзката с третата линия до бул. "Асен Йорданов". Влакчетата ще излязат над земята при бул. "Цариградско шосе", като се планира те да се движат над северния локал на булеварда и да стигнат до Окръжна болница. Според комплексната оценка, която е направена от столичния „Метрополитен“, с най-добри показатели е вторият вариант. При него била и най-висока прогнозата за брой пътници, които ще обслужва участъкът.

Очаква се строителството на част от третата линия да започне догодина. Изграждането на участъците, които минават през центъра, е заложено в новата оперативна програма "Транспорт"., която предстои да бъде одобрена и влезе в сила. Цялата линия е с дължина 16 км.

Още в края на месеца или най-късно в началото на април ще започне строителството на още една станция от втората линия - до ул. "Сребърна". Очаква се договорът с изпълнителя да бъде подписан до десетина дни, а самото строителство ще отнеме 22 месеца. Участъкът от 1,3 км трябва да е готов в началото на 2016 г. Той ще бъде продължение на сегашния маршрут на подземната железница, която в момента пътува до булевард „Черни връх“.

По график върви и строителството на разширенията на първата линия - от бул. "Цариградско шосе" до летището и от "Младост 1" до Бизнес Парк София („Младост 4“. Новите 7 станции трябва да бъдат пуснати през май догодина.