Избрани Новини
Спират изграждането на бетонна стена в "Прослав"
Фирмата ще прави нов проект
Бетонна стена изгражда администрацията на район Западен в квартал Прослав. Нейната цел е да раздели на две пловдивския квартал „Прослав”, а причината е скоростна железопътна линия.
Стената трябва да предпази хората от влаковете. Жителите на квартала обаче не са съгласни със строежа ѝ, тъй като е бетонна. Хората смятат, че е грозна, а и при минаването на първия влак стената ще се срути.
След репортаж по темата по Нова телевизия, от район Западен съобщават, че спират строежа заради недоволството на хората.
Ето какво още съобщават от администрацията.
Във връзка с недоволството на жителите на квартал „Прослав“ срещу шумоизолационната стена на жп линията, район „Западен“ и австрийската компания „Porr Bau“, която е главен изпълнител на жп отсечката Стамболийски – Пловдив, спират временно изграждането на шумозащитните екрани, за да се преразгледа проекта. Това стана ясно след среща на кмета на района Димитър Колев и представител на компанията-изпълнител.
„Разбира се, че там трябва да има стени, които да опазват живота и здравето на хората, както и да играят ролята на шумоизолатор. Като кмет на район „Западен“ обаче, за мен е изключително важно мнението на жителите на квартала. В тази връзка приканвам изпълнителят да преразгледа проекта в тази му част“, заяви кметът на район „Западен“ Димитър Колев.
„Ние от „Porr Bau“ винаги сме готови да направим компромис с цел удовлетворяване желанията на гражданите, естествено в рамките на нормалното. Ще преразгледаме проекта и ще коригираме шумозащитните стени с цел по-добър естетически вид, но и да не забравяме, че те трябва да имат на първо място шумоизолационни качества“, заяви след срещата ръководителят на отдел „Връзки с институциите“ на австрийската компания Захари Христов.
Изграждането на защитната стена в квартал „Прослав“ е част от започналата модернизация на железопътната отсечка Стамболийски-Пловдив. Стойността на договора за изграждането на жп участъка е над 67 млн. лв. с ДДС. След завършването на обекта влаковете по трасето ще могат да се движат със 160 км/ч.
Топ Новини