Избрани Новини
Пловдивчани са доволни от градския транспорт
11-07-2015, 16:32
Снимка:© Sofiautre.bg
Автор:Plovdivutre.bg
Още по Темата:Общината поръчва светофарни секции за 120 хил. лева
50% от чакащите по спирките пътници нямат препоръки към транспорта
Сред пътуващите с градския транспорт в Пловдив близо 50% от чакащите по спирките пътници нямат препоръки към транспорта. Това сочат данните от анкетно допитване на фирма "Инфра Смарт Консулт", която извършва обследване на градския транспорт в града като част от Транспортния проект. Това разказа зам.-кметът Александър Държиков, пред Plovdiv24.bg.
Според анкетата други 15% препоръчват актуализация на разписанията, а още 15% разписанията да се спазват. 6% имат препоръки към повишаването на хигиената, модернизацията на последните спирки.
"Фирмата "Инфра Смарт Консулт" ще има препоръки към актуализацията на разписанията, които да са обвързани и с автобусите с различна пътниковместимост, а не само с различните места и часове. Например малки автобуси може да има в часовете между 9 и 11 часа, както и след 20.00 часа, когато няма много пътуващи", поясни зам.-кметът.
Предложени са и два варианта за промяна на маршрутната схема. Тази промяна ще доведе до намаляне на годишния пробег с около 10% и съкращаване на времето за пътуване с около 3% за пътниците.
Единият вариант е чрез прекрояване на съществуващите 29 маршрута, като половината от тях си запазват маршрутите на движение, една четвърт няма да имат съществени изменения, а друга четвърт ще са с по-съществени изменения.
Вторият вариант е през 2017 г., когато изтичат договорите за 13 от линиите, да се направи актуализация като 12 маршрута да се запазят, 7 маршрута да са с частична промяна, 6 да са с по-големи промени и да се закрият 4 линии, тъй като те се припокриват с другите маршрути.
"Промените на разписанията ще са такива, които да гарантират бързото прикачане на пътниците. А всяка промяна ще е с широко обществено обсъждане и всичко ще се променя поетапно", допълни Държиков.
Според анализите на фирма "Инфра Смарт Консулт" годишният пробег по цялата транспортна схема, който е около 17 млн. км за 29 линии спрямо превозените пътници на база продадени билети и карти, показват, че предлагането на транспортната услуга като километри е по-висока от нейното търсене. Тоест за тези километри би трябвало да се возят повече пътници.
Фирмата, която прави обследването има препоръки и към договорите с превозвачите като в договорите от 2007 г. на-вече има много пропуски. Заради това се предлага когато има качествена услуга, превозвачите да бъдат стимулирани.
Друго интересно предложение е задължителна комуникация между пътници и превозвачи. Тоест ако пътник подаде сигнал, жалба или има препоръка към превозвача, той да има срок, в който задължително да отговори на пътника.
Топ Новини