Добруджа и Северното Черноморие ще бъдат рекламирани в кампания

Инициатива популяризира храните, вината и културата на 12 наши дестинации

Варна със Северното Черноморие и Добруджа попадат сред първите 12 дестинации за винен, кулинарен и културно-исторически туризъм, които ще бъдат рекламирани по света. Новата инициатива „Сподели България“ е съвместна на Министерството на земеделието, храните и горите и туристичестото министерство. Министърът на земеделието Румен Порожанов и министърът на туризма Николина Ангелкова представиха проекта. Към момента са определени 12 примерни дестинации, които обаче не са окончателни, а база, която подлежи на обсъждане, стана ясно от думите на Николина Ангелкова, информира agrozona.bg. За да бъдат включени в инициативата, дестинациите трябва да имат поне една винарна с условия за дегустация и да имат силни кулинарни традиции.

Винените и кулинарните дестинации са важни за българските производители, те ще насърчат родното производство и ще дадат възможност българските вина да достигнат до повече потребители, коментира Румен Порожанов. Той припомни, че винопроизводството у нас има хилядолетни традиции, а през последните години нараства броят на новите винарни в страната. Често край тях има хотели и ресторанти, които да обслужват туристите. „Искам да отбележа, че Министерството на земеделието, храните и горите винаги се е стремяло да съхрани производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти.“, каза Румен Порожанов и посочи, че активното участие в Европейските схеми за качество, които включват продукти със защитени наименования, е един от начините за съхраняване производството на автентични продукти. Порожанов каза още, че министерството насърчава производителите да се сдружават и да защитават продуктите си. България е на осмо място в ЕС по продукти със защитени наименования благодарение както на защитените си храни, така най-вече на вината, които са 54. 

 „Важно е виното и кулинарията да бъдат включени в туризма“, коментира министър Ангелкова и посочи, че целта е да се насочат повече туристи към вътрешната част на страната. Тя даде пример, че дестинациите, които към момента се рекламират от Министерството на туризма отчитат с 50% ръст в посещенията.„Този проект е заразен със сигурност, че ще успее“, коментира изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното. Той посочи, че родният лозаро-винарски бранш е изключително модерен, а България се нарежда сред световните лидери във винопроизводството, сортовете и вината, оценени на световни дегустационни конкурси.

На събитието присъства и делегация от Китай като съветникът по търговско-икономически въпроси на Китайската народна република коментира, че за 2016 г. 1,72 млрд. литра е била консумацията на вино в Китай, която е възлизала на 2,3 млрд. щатски долара. Вносът от България обаче все още е малко, коментира той. Кметът на Банско Георги Икономов от своя страна коментира, че добрият туризъм не може да се прави без добра храна и добро вино, но все още има спорове с Агенцията по храните във връзка с това, че не се дава по-голяма свобода на производството на местни храни и те почти не могат да се предлагат в механи и ресторанти, пише agrozona.bg.

Дванадесетте дестинации към момента са:

долината на река Места

Западна Тракия

Розовата долина и Средна гора

Източна Тракия

района на Сакар

Златия (Северозападна България)

Мизия

Добруджа и Северното Черноморие

Южното Черноморие

Старите столици

Източни Родопи