Избрани Новини
Билетната система на жп гарата създава неудобства
Проблемът се обостря през лятото, когато десетки се редят за билети до морето
В разгара на летния сезон, на Централната жп гара в София се извиват големи опашки от пътници всеки ден към обяд. Причината е, че тя все още не е снабдена с новата онлайн система за издаване на билети, а 71 гари в цялата страна вече работят с нея, предават от БНТ.
Минути преди обедната почивка, на гишетата се струпват нетърпеливи пътници. Проблемът се обостря през лятото, когато десетки се редят за билети до морето. Защото гарите във Варна и Бургас вече са въвели съвременната система на БДЖ, която показва в реално време заетите места. И когато в София някой поиска двупосочен билет, се оказва проблем.
"От гара София трябва да поискат свободна резервация от гарите Варна и Бургас. Това става по телефон", обясни Калин Маринов - ръководител в отдел "Продажба и обслужване" в БДЖ. Това отнема средно 5 минути. Но може и повече, ако отсреща са заети с нововъведението, което според пътници и служители, все още не е разработено добре. По думите им платформата е тромава и понякога дава отклонения.
Платформата се внедрява от декември миналата година и вече работи на 71 гари у нас. Остават още 70, сред които и Централната жп гара. Очаква се това да стане в края на октомври.
Амбицията е вбъдеще всички гари в реално време да могат да следят издаването на билети в цялата страна. Следващото предизвикателство по план е да се внедри системата и сред кондукторите чрез специални таблети. А до тогава ни остава да се заредим с търпение.
Топ Новини