Пловдив се представя на най-голямото туристическо изложение във Франция

Акцентът ще бъде “Пловдив – Европейска столица на културата 2019”

От 25 до 28 септември 2018 г. Община Пловдив се представя на IFTM Top Resa в Париж – най-голямото туристическо изложение във Франция за професионалисти, което тази година отбелязва своята 40-годишна история.

На информационния деск на Пловдив, част от информационния щанд от 42 кв.м. на Министерството на туризма на България, ще присъстват най-новите рекламни материали и сувенири за Пловдив, изработени от Общински институт “Старинен Пловдив” и Общинска фондация “Пловдив 2019”. Акцентът в представянето ще бъде “Пловдив – Европейска столица на културата 2019”, но паралелно с богатия артистичен потенциал и културна програма на Пловдив ще бъдат поставени на фокус и предимствата на града като предпочитана туристическа дестинация на международно ниво в следните няколко аспекта: древен и вечен, изпълнен с история; романтичен, изпълнен с атмосфера; енергичен и пулсиращ, изпълнен с живот; дестинация за всеки вкус и всички сетива и др. В тази връзка за целите на изложението бе изработен специален мини-каталог на френски език.

През 2018 г. французите продължават да бъдат на второ място след испанците сред чуждестранните туристи в Пловдив, според статистиката на посещаемостта в туристическите информационни центрове за изминалата година.

През 2017 г. в силния туристически период юли – септември в туристическите информационни центрове в града бяха регистрирани 2 826 френски туристи. Гостите от Франция проявяват подчертан интерес към Пловдив – вълнуват ги местните забележителности, културно-историческото наследство, етнографските традиции и типичните продукти на гурме и винения туризъм.

Според данни на НСИ през 2017 г. в града са реализирани 11 895 бр. нощувки от Франция, като общо за областта техният брой е 389 542. Водена от тази статистика, през настоящата 2018 г. Община Пловдив реализира реклама за двугодишен период (2018 г. – 2019 г.) в Le Petit Futé – едно от водещите туристически издания във Франция и френскоговорящите страни с над 41-годишна история (от 1976 г.), което издава пътеводители за над 700 дестинации. Рекламата в Le Petit Futé обхвана 4 основни комуникационни канала: книжен пътеводител, дигитален гид, специализирано списание (което ще се разпространява безплатно на IFTM Top Resa) и онлайн платформата www.petitfute.com.

Експертите от отдел “Маркетинг и реклама” към ОИ “Старинен Пловдив”, които представят Община Пловдив на изложението, получиха специална покана за финала на 6-тото издание на състезанието Travel Agents Cup, което се провежда в рамките на IFTM 2018 Top Resa и на което България тази година е спонсор.

Състезанието се радва на отлична посещаемост от страна на най-популярните туроператори и събира на едно място едни от най-големите турагенти и мениджъри на туристически агенции във Франция, сред които на 27 септември в зала Алианц Травъл Арена-Париж ще бъде представена 10-та Международна среща на туроператорите, която ще се проведе в Пловдив в периода 21-23 ноември 2018г.

През 2017 г. общо 32 480 професионалисти в туризма и туристическата индустрия са посетили IFTM Top Resa MAP Pro. Ръстът от 5% спрямо 2016 г. ясно подчертава значението на форума като водещо събитие и барометър в туристическата индустрия.