Рекламират българския туризъм по „Дискавъри ченъл“ и „Евроспорт“

Новините

21-05-2010, 11:23

Снимка:

СНИМКА: IMPACTPRESSGROUP

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Рекламни клипове на България като туристическа дестинация ще бъдат завъртени по пан европейски телевизии.

Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който днес откри новия туристически сезон „ЛЯТО 2010“ в курорта „Св. св. Константин и Елена“. Тв рекламите ще вървят по „Дискавъри ченъл“, „Евроспорт“, „Евронюз“ и други, като стойността им е 3 милиона евро, каза още зам.-министърът. Основните рекламни кампании на България като черноморска туристическа дестинация ще са насочени към Русия и Германия. Става въпрос за билбордове, клипове по радиа и телевизии и въобще присъствие в медиите.

Рекламирането ни в Русия ще струва 1,5 милиона лева, а в Германия – 2 милиона лева. Причината е, че за предстоящия сезон се очаква 5 % ръст на туристите, защото са се  раздвижили именно показателите на руския и немския пазар. За да бъдат привлечени по-платежоспособни туристи, е необходимо да им се предложи по-разнообразен продукт – спа, балнеология, голфигрища  и екскурзии.

„Лично аз това лято ще почивам в България, макар и за кратко“, подчерта Иво Маринов. Думите му са напълно в унисон с друга рекламна кампания, която е насочена към родния пазар - „Българите в България“. Цената на тази кампания е 3,4 милиона лева, като обществената поръчка е в ход. Идеята е българите да бъдат провокирани да изкарат летните си отпуски в родните курорти, вместо да пътуват зад граница.

Две нови мерки ще бъдат отворени в помощ на туризма по оперативната програма „човешки ресурси“, съобщи още зам.-министър Маринов. Става въпрос за обучение на кадри, което ще бъде полезно както за работодателите, така и за служителите в бранша. Разходите ще са за сметка на европрограмата. Колкото до проблемите, зам.-министърът традиционно посочи лошата инфраструктура и незадоволителната подготовка на кадрите.

„Св. св. Константин и Елена“ вече посрещна първите си гости от традиционните дестинации Германия, Русия и Румъния. Всички плажове в курорта ще бъдат разкрити официално в първата половина на юни. Ще бъдат осигурени водно спасяване, медицинско обслужване, почистване, достъп за лица с ограничена мобилност, санитарни помещения, душови площадки, водни атракции.

Кризата се отразява добре от гледна точка на намирането на квалифицирани кадри за работа в туризма, заяви търговският директор на курорта Илко Запрянов. Той коментира и данните от националния статистически институт, според които най-ниските заплати са в сферата на туризма. Според Запрянов, когато към чистата работна заплата се добавят средствата за храна, за транспорт и други, се получава заплата над средната за страната.