Бич за българина са кредитите и сметките за ток

Архив Пловдив

27-10-2011, 12:11

Автор:

Божидар Йорданов

Всичко от Автора

Потребителите са най-доволни от авиокомпаниите, културните и развлекателните услуги.

Доставчици на ток, ипотечни кредити и имотни посредници мъчат българина. Потребителите са най-доволни от авиокомпаниите, културните и развлекателните услуги. Това сочат резултатите от последното проучване на Европейската комисия "Индекс на потребителските пазари", в което има информация и за България. Има обаче големи различия между българските резултати и общото класиране на пазарите на услугите.

В България рейтингът на пет вида услуги е много по-висок от средните за европейския съюз - банкови сметки, застраховки живот, услуги за къщата и градината, доставки на интернет и кабелна телевизия. Трите услуги, които българите са класирали по-ниско в сравнение с европейските, са хазартът, градският транспорт и ремонтът на автомобили.

Българите оценяват по-високо от средното за Евросъюза пазарите на големите домакински уреди, докато за хляба и млечните продукти дават по-ниска оценка. Драматичен срив на доверието се наблюдава при мобилните оператори. Техният рейтинг е спаднал с над 10 пункта, достигайки от 10-то до 27-мо място.