Бизнесът и кмета си стиснаха ръцете

Архив Пловдив

17-01-2012, 11:22

Снимка:

Plovdivutre.bg

Автор:

Емил Милев

Всичко от Автора

Градската управа планираше да върне старите нива на таксите, касаещи тротоарното право и наемите за разполагане на рекламни материали и съоръжения на територията на община Пловдив. След среща на кмета с браншовите организции на търговците и ресторантьорите стана ясно, че двете страни са се договорили за по-строг контрол.

Увеличение на таксите за смет, тротоарно право и реклама ще предложи Общината на сесията си на 19 януари.

Разчети показали, че разходите и приходите по тези стопански дейности не съответстват, като приходите са на червено, а приетото от миналото управление намалениие на таксите не е довело до повишаване на събираемостта.

Увеличението на тези такси ще е е от 15 до 80 %. Малките реклами ще скочат от 2 на 10 лева за квадратен метър.

Тротоарното право до 5 кв. метра ще се увеличи с 15%, а над 30 кв. метра-с 50%. Само от реклами общината се надява да прибере до 1, 8 млн, лева приходи.

След среща на кмета с браншовите организции на търговците и ресторантьорите стана ясно, че двете страни са се договорили за по-строг контрол. Общината планира въвеждането на нова дистанционна система за наблюдение на обектите, с което пък ще се намалят щатните бройки за инспекторите.

Всеки билборд ще се сдобие със стикер, който ще бъде своеобразен информационен паспорт на обекта.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ!