Петльовата защита на мъжките рожби

Архив Пловдив

02-02-2012, 08:00

Автор:

Емил Милев, Пловдив Утре

Всичко от Автора

По каква причина гей-обществата са решили да се прикачат към Петльовден е нито ясно, нито логично. За предците ни символизмът е очевиден – както слънцето осигурява небесния ред, така петелът строго бди за порядъка в харема си и си е пословично хетеросексуален.

Вторият ден от Трифунци-те е не по-малко важен от Зарезана. По това време на годината се раждат агнетата, но нейде из планинските усои се раждат и вълчетата. От друга страна пазителят на равновесието и порядъка в света – слънцебогът /мъжкото начало/ също е още момче. Ето защо жертвоприношението за опазване на мъжките рожби и тяхното възмъжаване се пада на петела, като стар соларен символ /в стопанството той е вестителят на хода на денонощието/.

Ритуалът носи остатъчни белези на древна шаманска бяла магия – птицата се заколва от юноша /или бащата/ на входната врата, а кръвта  се разпръсква около нея, за да се осигури енергийна защита, челата на момчетата също се мажат с кръв, главата се хвърля на покрива или се забучва на оградадата с човката навън. След това стопанката, която сготвя петела, избира най-хубавите му пера като лечебно средство срещу уроки или други магии и болести. И понеже тези дни се считат за вълчи, жените не шият, не докосват остри предмети, а ножиците се завързват с червен конец / да не се отварят челюстите на вълците/.  На следващия ден идва ред на бездетните – те месят специални пити и раздават, за да измолят пожелания за рожба.  

По каква причина гей-обществата са решили да се прикачат към Петльовден е нито ясно, нито логично. За предците ни символизмът е очевиден – както слънцето осигурява небесния ред, така петелът строго бди за порядъка в харема си и си е пословично хетеросексуален.