Костадин Марков: Зеленият Бургас печели битката със застрояването

Архив Бургас

27-02-2012, 21:45

Автор:

Светлина Еленова

Всичко от Автора

Повече по тази тема и за това инспектирал ли е лично всяко едно спортно игрище в Бургас като футболист, вижте в интервюто със зам. кмета по строителство

Бъдещият общ устройствен план на Бургас регламентира огромен брой зелени площи.

Това каза за БургасУтре зам.-кметът по строителството Костадин Марков. Според него през последните четири години битката със застрояването е категорично спечелена от зоните за отдих, спорт и зелените площи.

За новите обекти, които предстои да се случат през тази година и за тези, които ще бъдат завършени Марков е доволен, че дори и 10 минути да ги изрежда, няма да може да обхване всички проекти.

Повече по тази тема и за това инспектирал ли е лично всяко едно спортно игрище в Бургас като футболист, вижте в интервюто с Костадин Марков

Г-н Марков, кои са знаковите инфраструктурни обекти, които очаквате, че ще върнат гордостта на бургазлии?

Мисля, че през последния мандат гордостта на бургазлии се върна. Това беше ясно показано на изборите, а и от многобройните ни срещи с хората.

По отношение на обектите, мисля че в инфраструктурно отношение напреднахме много през последните години. Но най-важните обекти от транспортната инфраструктура са надлеза „Кроношпан”, за отклоняване на движението покрай центъра на града и изнасянето на трафика край ул. Крайезерна.

Другият е пробивът на улица „Струга”, в комплекс „Славейков”, която минава покрай вече развилата се промишлена зона. Това е един скъп проект, който обаче трябва да реши проблема с трафика.

Ще правим още един лъч, който ще позволява на хората да слизат по удобен маршрут от комплексите към центъра. Има куп други инфраструктурни обекти, свързани с пречиствателни станции, с линейна мрежа и канализация. Зъвършваме проектите в „Меден рудник”, кв. Горно езерово, започваме тези за кв. Ветрен и Маринка.

По отношение на транспортните проекти – този за остров Света Анастасия, трустически маршрут и укрепване на мостика ...хубаво е, че мога да говоря така в продължение на десет минути и със сигурност пропускам още много от обектите, които смятаме да правим.

Какви проблеми на гражданите ще бъдат разрешени със започването или завършването на някои инфраструктурни проекти?

А малък проблем ли е трафикът, замърсяването на въздуха от непрекъснато спрели един зад друг автомобили?

Даже е някак наивно да обобщавам това какви проблеми ще се решат, защото в годините, в които живеем да нямаме канализация, водопровод, пречиствателни станции, наистина звучи смешно.

Считам, че след края на втория мандат този цикъл в община Бургас ще бъде окончателно завършен и няма да има неселено място, необхаванато от линейна мрежа и пречиствателни съоръжения, свързани с водопровод и канализация.

Непрекъснато подобряваме транспортната инфраструктура, което е свързано с осигуряването на нови паркоместа. В този смисъл са проблемите, които решаваме и те са за всички бургазлии.

Да Ви върна на по-стар проблем - липсват ли Ви атаките за ул. „ЦарСимеон”, които се сипеха върху Вас, преди започването на ремонта и защо спряха след като той приключи?

Не, определено не ми липсват. Уморен съм от атаки. Хубавото обаче е че хората разбраха смисъла на това, което правим. Сега улицата, за която имаше толкова разногласия е много по-проходима, няма задръствания, има много паркоместа и мисля, че и живущите там са доволни.

Хубаво е, че хората ни повярваха и след това като започнаха големите инфраструктурни обекти нямаше вече такива нападки и опити да бъде спряна процедурата, да бъде спряно строителството, както тогава за „Цар Симеон”.

Мисля, че с действията си убедихме бургазлии, че работим в правилна посока.

Това означава ли, че вече няма еколози, които да ви обвиняват, че убивате дървета?

С истинските еколози нямаме проблеми. Когато те видят една сериозна аргументация от наша страна, компенсаторно озеленяване в пъти по-голямо от това което се премахва – проблем няма.

Такъв има по-скоро от партии и партийки, които се мъчат да правят политика от това, но те повечето останаха в небитието.

Налага ли ви се да обяснявате на хората за смисъла и ползата от това човек да тръгне от „Меден рудник” с велосипед и да стигне с него до Сарафово?

Виждам, че хората все повече слизат от колите и се качват на колелата. С новия проект за интегриран градски транспорт, с новата мрежа от автобуси и велоалеи...самата реализация ще убеди хората, че е по-екологично ползването на велосипеди, на автобуси, които не замърсяват.

Дай Боже, да сме живи и здрави, да дочакаме, да видим  града ни с променен облик в тази посока. 

В бъдещия устройствен план – зелените площи, зоните за отдих и спорт, печелят ли битката със застрояването?

За съжаление голяма част от тази битка беше загубена в годините преди да дойде на власт кмета Николов и сегашната администрация, когато без общ устройствен план, без подробни устройствени планове и с инивидуални застройки беше разрешено уплътняването на комплексите.

През последните четири години обаче, смея да твърдя, че битката е категорично спечелена. Самият общ устройствен план регламентира огромен брой зелени площи на глава от населението.

Мисля, че сме първи в страната по този показател, а за всички останали подробни устройствени планове се спазват ангажиментите, предвидени в закона и наредбите, свързани с градоустройството.

Доверявате ли се строителния надзор или държите лично да проверявате всяко едно футболно игрище в Бургас, предвид че сте популярен с футболните си умения?

Илюзия е човек да смята, че може да инспектира, както е модерно да се казва в нашата държава. Трябва да има стегнат екип, който да върши тази работа. Но ако ме питате за футбола, то няма игрище в Бургас, където да не съмиграл, което до някъде означава, че лично ги проверявам.

Даже имам някои забележки за конкретни игрища. Обичам спорта и използвам почти всички съоръжения в този град. Любимото ми е в „Изгрев”, където направихме първия спортен комплекс.

Въпреки някои грешки, които допуснахме там качеството на тревата е много хубаво, функционалността с леки забележки е добре премерена.