Избрани Новини
Дева Премал и Митен заедно с Манос идват в Пловдив
Звездите ще пеят в Града на тепетата на 22 май на сцената на Античния театър от 19, 30 часа по покана на Лайънс клубовете "Дискрит 130".
За първи път в България и Пловдив ще гастролират хората, чиято музика прекрачва всички обичайни музикални граници. Звездите ще пеят в Града на тепетата на 22 май на сцената на Античния театър от 19, 30 часа по покана на "Лайънс клубовете "Дискрит 130".
Дева Премал и Митен започват своето пътешествие в любовта и музиката през 1990 г., когато се срещат в един ашрам в Индия. Благодарение на техните концерти по целия свят и популярните им албуми милиони хора по света са се докоснали до спокойствието, изцерителната сила и радостта от пеенето на мантри, характерни за източните традиции, свързани с медитацията.
Първият албум на Дева „The Essence”, който се изстреля на върха на класациите за ню-ейдж музика по целия свят, когато излезе през 1998 г., постави началото на уникален музикален жанр, включващ древните мантри от Индия и Тибет в контекста на съвременната музика. От тогава насетне Дева и Митен издават редица добре приети албуми с продажби из целия свят в над един милион екземпляра, а концертите им се преместват от малки помещения за практикуване на йога в концертни зали с хиляди места, катедрали и музикални фестивали по целия свят.
Тяхната музика прекрачва всички обичайни музикални граници и получава положителни отзиви от такива светила като популярния автор Екхарт Тол, който нарича тяхната музика „чиста магия”. Холивудската икона Шер обявява „The Essence” на Дева за „любимата ми музика при практикуване на йога”. Мотивационният гуру Антъни Робинс описва музиката им като „страстна и силна”.
Дори се твърди, че Негово светейшество Далай Лама слуша тяхната музика в свободното си време, а когато чул Дева и Митен да пеят неговата любима мантра по време на частна аудиенция, възкликнал: „Прекрасна музика, прекрасна!”. В последните години пеенето на мантри на санскрит, някога практически непознато на Запад, стана популярно покрай йогата и многобройната публика на различни концерти и йога фестивали възприе пеенето като лесен път към успокояване на сърцето и постигане на душевен мир. „Когато пееш мантри, навлизаш в състояние на тих, бликащ от енергия и обновяващ покой.
Принципно това е причината всички религии и традиции да съдържат толкова много пеене в своите ритуали”, казва Дева. Тя също така отбелязва, че пеенето на мантри може да има изцерителен ефект на много равнища. „Санскритският език се основава на енергията – той е звукова медицина. Той има хармонизиращ и балансиращ ефект върху енергийните центрове на тялото – както физически, така и метафизически”. Завладяващият най-нов албум на Дева „Password” е създаден заедно с Митен и Манос в края на тяхното световно турне през 2010 г. и набелязва ново и вълнуващо направление в тяхната уникална смесица на Изтока и Запада, включваща невероятната енергия на древните мантри в една богата смесица на звук и тишина.
Вълшебният глас на Дева, воден от Митен и продуцента на „The essence” Риши, се носи по искрящите вълни от звуци, създадени от някои от най-добрите европейски млади джазмузиканти, подканящи ви да се завърнете у дома, при сърцата си. Както отбелязва Дева, мантрите са пароли, които превръщат ежедневното в нещо свещено. Музикантите са на турне заедно с непалския виртуоз на флейта бансури Манос.
Роденият в Катманду Манос започва своето пътуване в музиката с изтощителни упражнения по класическа индийска рага. По-късно той въвежда звука на бансури в много музикални жанрове – от джаз през келтска музика до един изключително популярен роксъстав в Катманду. След срещата си с Дева Премал и Митен в Сан Франциско по време на записите на техния албум „Embrace” от 2002 г. Маносе свири заедно с тях на концерти по целия свят и се появява в много от техните албуми, включително и в най-новия „Password”.
За разлика от рокаджийското обкръжение на Митен Дева Премал е израстнала в атмосфера, изпълнена с мантри и духовна дисциплина Родена е в Нюрнберг, Германия през 1970 г. в семейството на художник-мистик и майка с музикален талант и е учила цигулка, пиано и пеене. На петгодишна възраст вече пеела мантрата Гаятри всеки ден, като от тогава насетне медитацията навлиза все повече и повече в живота й.
Учила е шиацу, рефлексология, краниосакрална терапия и масаж, но музиката остава първата й любов. Влиянието на класическата индийска музика върху нейното пеене е очевидно, въпреки че тя никога не се е опитвала да копира или краде от традиционната музика. „Получава се съвсем естествено като нещо, което съм чувала и преди, в предишен живот.” Сред многобройните писма с отзиви за издадените албуми, които е получавала, има много, които описват как нейната музика се използва за подчертаване на тайнствата раждане и смърт. Дори Елизабет Кюблер-Рос, авторката на „За смъртта и умирането”, пожелала Митен и Дева да изпълняват музика по време на нейното погребение. „Свирили сме пред много хора”, казва Дева, „но да свирим лично за Елизабет беше нещо, което никога няма да забравя”.
Топ Новини