Vivacom иска по 5 лева за неизпратен SMS

Архив Пловдив

05-03-2012, 12:29

Автор:

Иван Иванов

Всичко от Автора

Мобилният оператор Vivacom начислява SMS-и в сметки на граждани без съобщенията да са изпратени. За подобен проблем ни алармира нашият читател Никола Борисов.

Мобилният оператор Vivacom начислява SMS-и в сметки на граждани без съобщенията да са изпратени. За подобен проблем ни алармира нашият читател Никола Борисов. В месечната сметка от октомври 2011 г. са му начислени 16 SMS-а на обща стойност 80 лв. по 5 лева всеки. Борисов твърди, че не е изпращал SMS-ите и е направил собствено проучване. Оказва се, че петте съобщения са изпратени на 12 септември м.г. последователно към един и същ номер. Специалисти от Vivacom са проверили телефона и е установено, че в периода от март до октомври от телефона са изпратени само две съобщения през м. юни, които са съхранени в паметта на апарата. За другите 16 SMS-а няма никакви данни.

Борисов отказал да плати сметката и подал две жалби до мобилния оператор. Получил отговор само на първата. В него се твърди, че е направена справка в системата, която показвала че таксуваните SMS-и били реални, поради което били отразени във фактурата. “Понякога е възможно да се случи неволно изпращане на съобщение, когато апаратът ви не е “заключен” и съответните бутони се въведат. За да избегнете това, ви съветваме да заключвате клавиатурата на апарата си”, пише в любезния отговор, подписан от Мария Димитрова, супервайзор Обслужване на клиенти.

Борисов е подал жалба до Комисията за защита на потребителите. Оказало се, че органът няма правомощия да реагира по конкретния казус, тъй като спорът бил от гражданско правен характер и може да се реши само в съда. Въпреки това от КЗП предлагат да съдействат за доброволното разрешаване на спора пред помирителната комисия. Заседанието е насрочено за 29 февруари т.г. и на него не се появил представител на Vivacom.

Plovdivutre потърси за коментар регионалния директор на Vivacom, но не успя да се свърже с него.

Очаквайте продължение по темата