Услугата „Ало, НАП?” спестила разкарването на 50 000 души

Архив Бургас

12-03-2012, 13:40

Автор:

Славея Стоянова

Всичко от Автора

Услугата на данъчните за помощ по телефона или по имейл се използва доста активно, казват от приходното ведомство.

50 000 посещения до приходната агенция са спестили на клиентите си от НАП с електронна помощ или  по телефона само за последните два месеца.

45 800 са обажданията до ведомството, а още 4 300 са намерили отговор на въпросите си по имейла.

От НАП отчитат, че над 90% са доволни от обслужването. Най-често гражданите се интересували как да използват електронните услуги, да получат Персонален идентификационен код. Попълването на годишните данъчни декларации, документите, които се подават заедно с тях, както и ползването на отстъпки и облекчения са сред най-актуалните питания към данъчните.

Въпросите, свързани с възстановяването на  здравноосигурителните права и освобождаването  от внасяне на здравни вноски, са също сред често задаваните.  Статистиката на агенцията сочи, че за януари и февруари 12 000 души са направили справка за здравноосигурителния си статус чрез автоматичната услуга на колцентъра.

Срокът  за подаване на декларациите за облагане с корпоративни данъци ще е до 2 април  тази година, защото 31 март се пада в събота, напомниха за пореден път от ведомството.

1% от дължимото (но не повече от 1000 лв.) ще спестят фирмите, подали документите по електронен път. Това е и крайният срок за подаване и на годишните отчети за дейността на предприятията.

Пакетът с формулярите може да се представи по електронен път в Националния статистически институт (НСИ), задължително подписани с електронен подпис, или на хартиен носител в офисите на НАП.

За оптимално съдействие на клиентите двете институции ще си предават информацията електронно и така ще пестят времето на гражданите.