Избрани Новини
Интернет портал свързва наши фирми със световни пазари
Всяка фирма, която иска да изнася производството си зад граница може лесно да осъществи контакт с бизнес партньори, доставчици, дистрибутори и инвеститори, защото порталът има огромна база данни. Само за няколко месеца посетителите на сайта са повече от 12 000.
Това означава, че всяка фирма, която иска да изнася производството си зад граница може лесно да осъществи контакт с бизнес партньори, доставчици, дистрибутори и инвеститори, защото порталът има огромна база данни. Само за няколко месеца посетителите на сайта са повече от 12 000.
Той е стартирал на 16 септември минала година с идеята да се разработи национален експортен портал.
„Това е уникален проект за България. Информацията в портала е достъпна и всеки лесно може да работи с него”, каза Ангелина Бъчварова, главен експерт в агенцията.
Програмата стартира преди 3 години и е на стойност 27 млн. лв. Целта е да се улеснят предприятията, които изнасят продукцията си на европейските и световните пазари. Това става чрез търговски мисии, панаири и бизнес форуми.
В национален мащаб от стартирането на проекта през април 2010-а до сега са организирани и проведени 8 търговски мисии в САЩ, Китай, Испания. Участие са взели общо 97 предприятия.
Технологичен център „Номат” е една от бургаските фирми, която изнася 90% от производството си зад граница. В края на м.г. представител на компанията участвал в търговска мисия до Виетнам и фирмата вече чака първите резултати.
Вариант за спестяване на средства е използването именно на търговски мисии. Там разходите за самолетен билет, трансфер и хотелско настаняване на един представител от предприятие се поемат от агенцията. Идеята е запознаване и обмяна на опит с чуждестранни фирми.
Представители и собственици на фирми дадоха ценни насоки за по-ефективна работа на агенцията. Обратната връзка с фирмите и по-лесен достъп до информация бяха част от препоръките.
Някои отбелязаха, че участията на международни форуми се дублират с национални изложения като Пловдивския панаир и това пречи на фирмите да се включат в проекта. Имало и отпаднали мисии, макар че за реализирането на една са нужни само 8 фирми.
„Разходите за участие в изложение в чужбина излизат толкова колкото и в българско. От 10 г. следя участията в Пловдивския панаир и фирмите предпочитат да отидат на международен, защото пазарът тук е свит”, каза Ангелина Бъчварова.
Топ Новини