Изненадата на филмовия фест- провалът на Хю Хъдсън

Архив Пловдив

20-03-2012, 12:30

Автор:

Емил Милев

Всичко от Автора

Военната сага “Революция” се оказа “тайната” изненада за пловдивската публика в рамките на София филм фест

Военната сага “Революция” се оказа “тайната” изненада за пловдивската публика в рамките на София филм фест. Самият Хю Хъдсън  присъства на премиерата снощи в “Лъки синема”, за да сподели перипетиите около противоречивата история на филма.

Първата му версия  отпреди 27 години остава “ни риба, ни рак” поради разрив между режисьор и продуценти. Хъдсън отказва да вкара задължителния по американските стандарти хепиенд, а от “Уорнър” са ужасени от похарчените пари и плачевния резултат. Плачевен, защото и американските и британските филмови критици се надпреварват с унищожтелни анализи. Едните не приемат, че един британец може да интерпретира американската история, а другите се вбесяват от отрицателния образ на английските военни, които смятат дрипавите емигранти в Новия свят за животни.

Продукцията, в жанра на военния екшън, залага на звезди като Ал Пачино, Настася Кински и Доналд  Съдърланд. Войната за независимост /1775-1786 г./ на американските колонисти срещу англичаните въвлича в своите кървища баща /Пачино/ и син. Задължителната любовна интрига се появява в лицето на млада аристократка изпълнена с патротични чувства /Кински/. Според критиката, неудачите на Хъдсън започват с опитите му да разчупи по европейски желязната американска схема на военните саги. В резултат се получила дълга и объркана поредица от епизоди с нелогични обрати и оскъдни диалози. Преди две години режисьорът решава да реанимира творбата като добавя в глас зад кадър вътрешен монолог на главния герой, който да бъде психологическа спойка в действието. В тази версия пловдивчани гледаха филма, но явно и тя не беше убедителна, защото препълнената в началото зала тихомълком започна да се изпразва с напредването на прожекцията. За по-упоритите киномани не останаха незабелязани неудачи и дори гафове в творбата на иначе прочутия носител на оскари. Примерно – героят на Пачино е представен като неграмотен и полудив ловец и рибар, който обаче накрая говори като по социалистически учебник /каквито са и убежденията на режисьора/. В един моментите пък неочаквано сравнява любимата си с Жана Дарк, за която няма как да е чел или чувал. В един прочувствените епизоди със сина се оказва, че тинейджърът просто е забравил да си махне скобите за зъби и т.н.

След края на прожекцията се опитхме да попитаме режисьора за тези детайли, но той отговори нещо от рода, че не ставало въпрос за скоби, просто зъбите на младежа били мръсни и, че бил изненадан от нашата наблюдателност.