Златко Баретата: Спрете със спекулациите около катастрофата!

Архив София

10-06-2012, 12:25

Автор:

София Утре

Всичко от Автора

Заради паметта на момчетата, заради децата, стига с тези коментари! Потресен съм, каза Златомир Иванов, който е под домашен арест, а синът му Алекс по случайност се размина с най-лошото в тежката катастрофа край Шивачево на 2-и юни.

По случайност синът ми не е бил в катастрофиралата кола край Шивачево. Първоначално, когато ми се обади шофьорът на аудито, помислих, че е загинал, защото обикновено се вози в мерцедеса. Това обяви Златомир Иванов – Баретата пред Би Ти Ви, който в момента е под домашен арест.

Джипът, в който четирима млади мъже изгоряха след зверски удар в дърво недалече от Шивачево, най-вероятно се е движил с над 140 км/ч. Припомняме, че адската катастрофа стана на Черешова задушница до пазара Караасановска чешма. В катастрофиралия джип били двама служители на Златомир Иванов - Златко Баретата, които придружавали неговия син - Алекс. Вътре се возел и най-добрият приятел на Алекс - 17-годишният Николай Николов.

Алекс не е станал очевидец на удара, движил се с ауди пред джипа. Между двете коли не е имало гонка, както се писа, обяви Златомир Иванов. – Потресен съм от коментарите по случая. Заради паметта на момчетата, заради името на сина ми, заради децата – нека това спре. Децата решиха да пътуват към Слънчев бряг за откриването на сезона. Убеди ме Алекс с майка му.

Момчетата се бяха наспали, когато ми казаха, че тръгват към София. Никчо, лека му пръст, се видял с негов приятел, който го помолил да се върнат към София. Така синът ми сяда в аудито. Стигат до тази между 3 и 5 км. дълга отсечка. Има един мост и там става трагедията. Колите не са се гонили. Имали са дистанция от 500 метра. Вини е карал, а той беше отговорен. Притеснителното е, че има червена кола, малка. Аудито изпреварва и така червената кола остава между тях. Изведнъж G-класата се явява от дясната страна на червената кола. Влиза в банкета, занася леко, но пак стъпва в пътя и се поднася, след което пада в дълбок бетонен канал. Забива се и на таван се обръща и се удря в дърво. G -класата започва да гори. Аудито се връща. Опитали се да измъкнат някого. Но не знаят кой, защото са виждали само един крак и са го дърпали.

В този момента е спрял тираджия, който им е дал пожарогасител. Огънят обаче се разгорял много силно и те са се дръпнали на 10 метра. Интересно е какво прави G -класата в дясно. Питах Алекс какво стана, какво видя. Той ми каза, че е видял червената кола. Просто синът ми по стечение на обстоятелствата не беше в джипа. Вини защо не е овладял автомобила. Беше много опитен. Карали са с над 140 километра. Вини от седем години е във фирмата. Той е стабилен, отговорен. Искам да помоля хората нека престанат със спекулациите.”

Той добави, че колата е прегледана основно седмица преди инцидента.
”Отвратително нещо. За секунди животът ти се преобръща. Затова съм искал децата ми да се возят в по-големи коли. Ако нещо стане, поне да имат шанс да се спасят, добави Златомир Иванов. - Двама са загинали на място. Искам случаят да се разследва. Натъжават ме коментарите. Злобни хора. Един не изказа мъка за децата.”

Както е известно, катастрофата става посред бял ден - в 13,50 ч на 2 юни, на наскоро ремонтиран прав участък с отлична видимост. Джипът Мерцедес G-500 се движи към София. Кара зад аудито, в което се возят Алекс и още трима. Според основната версия, сглобена въз основа на свидетелски показания, между двете коли се вмъква трета. Хората на Златко се стараят да не изпускат от поглед момчетата отпред и джипът се опитва да настигне аудито. Предприема изпреварване по банкета от дясната страна. Извън пътя стъпва на чакъл, получава се различно сцепление на гумите, защото едните са на банкета, а другите на асфалта, и колата се поднася и преобръща.