Чадърите в Несебър без надписи и в тон с рекламата

Архив Бургас

01-04-2012, 12:16

Снимка:

komitata.blogspot.com

Автор:

Славея Стоянова

Всичко от Автора

Между 16 цвята ще могат да избират търговците за изработката на чадърите и слънцезащитните елементи през новия сезон в Несебър. Освен това те трябва да са в цветови унисон с рекламата на обекта, предвиждат новите наредби за рекламата в Стария Несебър за предстоящия сезон.

Между 16 цвята ще могат да избират търговците за изработката на чадърите и слънцезащитните елементи през новия сезон в Несебър.

Освен това те трябва да са в цветови унисон с рекламата на обекта и не бива да имат надписи и други рекламни послания. Това предвиждат новите наредби за рекламата в Стария Несебър за предстоящия сезон. Те се въвеждат заради изисквания на ЮНЕСКО информационните табели да са съобразени със старинната архитектура на древния град.

С по 3 рекламни табели има право да разполага всеки търговец - стационарна, подвижна и за работното време. Изискванията за тях гласят, че един обект може да разполага само с един надпис, като той трябва да е разположен на партерния етаж.

Освен това собствениците ще трябва да се съобразяват и  с размерите на сградата, която стопанисват.  Надписите пък, които се поставят на фасадната част ще трябва да са разположени  в близост до входната врата.

30 см е максималната дължина по късата страна на рекламното пано и задължително трябва да е с правоъгълна форма.  Това е и максимално допустимата височина на блок редове от букви.

Изборът на материал за рекламата също е строго определен. Той трябва да е съобразен с архитектурата на сградата, като например трябва да се използват местни видове камък, които са характерни за къщите в града. Белите, хромираните и полираните метали са забранени.

Наредбата гласи още „да се избягват претенциозните и детайли, които не съответстват на простотата и лаконичността на детайла на несебърската къща”.

Само по една подвижна табела се полага на обект през идния сезон. Тя обаче трябва да е така разположена, че да не затруднява движението на пешеходците и след края на работното време задължително да се прибира.

Рекламите ще трябва да се изписват на задължително на кирилица на български език. Дублирането на чужд език е възможно само ако размерът на буквите е по-малък.

Забранени ще са и неоновите реклами, както и тези с маркучи, светещи букви, кутии, ленти. Ако търговците желаят да осветяват обекта си трябва да изберат дискретни осветителни тела, които да са разположени във витрините.