Избрани Новини
Общината ревизира Пълдин туринвест за къщите в Стария град
Началникът на отдел “Евроинтеграция, етнически и демографски процеси” в областната администрация Амелия Гешева е новият временен директор на общински институт “Старинен Пловдив”
Началникът на отдел “Евроинтеграция, етнически и демографски процеси” в областната администрация Амелия Гешева е новият временен директор на общински институт “Старинен Пловдив”. Тя ще изпълнява функциите до провеждането на конкурс, обяви кметът на Пловдив Иван Тотев.
Това е поредният кадър от областната администрация, който отива в общината. Въпреки че преминава на друго подчинение, Гешева ще продължи работата си по проекта за реконструкция на Римския стадион до приключването му на 30 април. Управлението на Стария град трябва да се води от добър администратор, с опит, тъй като по някаква причина институтът е останал в административното си развитие в началото на 20-ти век, обяви вицекметът по културата Стефан Стоянов.
Сред първите задачи на новата шефка на общинския институт е да се направи опис на къщите в Стария град. Паралелно с това ще се направи преглед на всички наемни отношения, тъй като там има много имоти за които общината не получава наеми. Кметът Тотев смята, че трябва да се обявят нови конкурси и да се подпишат нови договори с наемателите. Гешева допълни, че има много договори с наематели на имоти с изтекъл срок, като повечето от тези обекти са със смесена собственост.
Вероятно ще се наложи и актуализиране на тарифите. За неправителствените организации и занаятчиите наемите ще бъдат преференциални, но за момента не може да се каже колко по-ниски ще бъдат. В момента има наеми по 80 стотинки на квадратен метър, но, според заместник-кмета Стефан Стоянов, това са договори с неправителствени организации. Такъв е случаят и с “Гражданския клуб”, който плаща за ресторанта по 50 стотинки на квадрат. В общината нямат информация кога за последно са били актуализирани наемите в Стария град.
Предстои среща с ръководството на “Пълдин туринвест”, което стопанисва десетина къщи в резервата. Сградите са в лошо състояние и ще им предложим, ако нямат възможност да ги поддържат, да ги предоставят за управление на общинския институт, обяви кметът.
В общинския институт на щат работят 33 души, като заплатите им се плащат от Министерство на културата. Персоналът, най-общо казано, е разпределен в три сектора - финансово-административен, паметници на културата и управление на проекти, и дейности, свързани с промоциране на културното наследство. Структурата ще бъде променена, в зависимост от това, с какви функции ще бъдат натоварени експертите. Иван Тотев смята, че служителите трябва да се увеличат, тъй като институтът ще управлява цялото културно наследство в града – Античния театър, Одеона, Малката и Голямата Базилика, Източната порта. Няма да има дублиране на дейността с общинско предприятие “Туризъм”, чиято структура ще бъде ясно дефинирана. След няколко седмици ще бъде обявен и новият директор на ОП-то.
Топ Новини