Летен стаж по маркетинг или право най-атрактивен сред студентите

Архив Бургас

04-04-2012, 17:34

Снимка:

Славея Стоянова

Автор:

Славея Стоянова

Всичко от Автора

Стажовете зад граница също са едни от най-търсените варианти за трупане на опит.

Летените стажове по финанси, маркетинг и право са най-търсените  от студентите, показа репортерска проверка на БургасУтре на форума "Дни на кариерата". 

Повече от 500 младежи са потърсили информация за летен старт на професионалното си развитие на борсата, която се проведе днес  в сградата на БСУ. Стажовете зад граница също са едни от най-търсените варианти за трупане на опит.

"Повече от 40 младежи се записаха за стажовете ни. Предлагаме 2 варианта -  доброволен, който не се заплаща, но е осигурена квартира и храна, или професионален,  при който тече заплата, но и изискванията са по-големи", разясни Стоил Стоянов за програмите на организацията AIESEC, която свързва студенти и компании от бизнес секторa от целия свят.

Колкото по-търсен е даден профил, толкова повече расте заплащането, допълни Стоянов. Основно изискване е знанието на език и кандидатите задължително полагат тест, който трябва да издържат, преди да получат одобрение.

При доброволните стажове, които са между 6 и 8 седмици и се провеждат в 110 страни по целия свят водещото е, че студентът усвоява и упражнява на място чуждия език.  Студентите редовно обучение предпочитали този вариант и рядко се насочвали към по-дългите програми.

Програмите са двустранни, в България идват много чуждестранни студенти, в момента в Бургас са 22-ма стажанти, сред които дори момиче от Китай.

"Това е идеална възможност да се запозная с 15 от водещите компании в страната и да се представя на отделите им, които набират кадри. На този форум мога не само мога  да избера стаж и да разгледам профилите на  фирмите, но се създават и ценни контакти, коити трудно бих направила иначе" каза  второкурсничката Мари Филипова.

Според наблюденията на Елеонора Тодорова от JobTiger, фирмата организатор на „Дните на кариерата”,  бъдещите IT специалисти и студентите по право също са проявили интерес как по-лесно и бързо да намерят мечтаната длъжност.

Маркетинг и финанси са топ специалностите,  за които са се интересували студенти и на щанда на "Нестле",  разказаха представители на компанията. 

Всеки одобрен за едногодишен стаж има голяма вероятност да остане на постоянен трудов договор, тъй като статистиката на фирмата сочи, че 84% от стажантите й остават на дългосрочна работа.

За тях обаче се изисква повече свободно време и затова компанията предлага и кратък тримесечен стаж през лятото.