20% ръст на жалбите срещу некоректни застрахователи

Архив Пловдив

23-04-2012, 09:14

Снимка:

Интернет

Автор:

Иван Иванов

Всичко от Автора

Компаниите масово ползват административен трик, за да платят най-ниското обезщетение

20% ръст на оплакванията от некоректни застрахователи отчита през последните 6 месеца Национална асоциация за защита на застрахованите (НАЗЗ).

Компаниите масово ползват административен трик, за да платят възможно най-ниското обезщетение за имуществени вреди по Гражданска отговорност. За целта се позовават на методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди, причинени на моторни превозни средства от 2006 г.

“Нормативният акт определя само минималните цени, не крайните. Разчитайки, че гражданите не знаят този факт и не познават нормативната уредба в детайли, компаниите изплащат по-малко от действителната стойност на щетата”, коментира председателят на НАЗЗ Виталий Зарков.

От началото на годината консултантите на неправителствената организация са съдействали на 12 души да си получат обезщетенията в пълен размер.

“Застрахователят е длъжен да възстанови напълно нанесените вреди върху автомобила, като при представяне на фактура за извършен ремонт същият е длъжен да осребри на 100% фактурата в срок от 15 дни”, коментира Зарков.

Административният трик ощетява най-вече собствениците на леки автомобили. Гражданите могат да си потърсят обезщетение за нанесени вреди върху имуществото и здравето на пострадалите. Имат и право да претендират пропуснатите ползи, които са реална последица от катастрофата в срок до пет години след настъпване на пътното произшествие, напомнят от НАЗЗ.