Иван Тотев разваля концесията за спирките (+) (галерия снимки)

Архив Пловдив

23-04-2012, 11:53

Снимка:

ПловдивУтре

Автор:

Иван Иванов

Всичко от Автора

Общината е готова да плати близо 3 милиона лева на фирма „Елиза 1999“ за предсрочно прекратяване на споразумението

Община Пловдив пристъпва към разтрогване на договора с концесионера на спирките от масовия градски транспорт, съобщи кметът Иван Тотев.

Предложението на администрацията е да се изплатят всички суми, които концесионерът – фирма “Елиза 1999”, е внесъл в общината. Става въпрос за три направени вноски – 500 хиляди през 2003 г., 800 хиляди – през 2005 г. и 442 лв. през 2010 г., или общо 1 300 442 лв. Със законните лихви за 9 годишния период до днес сумата става общо 2 522 536. 68 лв.

Освен това ще бъде предложено и 10%, т.е. 400 хиляди лв., неустойка за едностранното предсрочно прекратяване на споразумението. Това означава, че на концесионера трябва да бъдат изплатени общо 2 922 532.68 лв, като целта е да няма съдебни дела.

Ако концесионерът приеме предложението на общината, сумата ще бъде разсрочена, като половината ще се изплати до 60 дни след прекъсването на договора, а останалите 50 процента – до 12 месеца след плащането на първата част. Според кмета, за 2 бюджетни години общината ще се разплати с концесионера.

Предложението ще бъде изпратено в писмен вид на концесионера. Иван Тотев очаква до 30 дни отговор от “Елиза 1999” дали са съгласни или не с офертата.

Сагата със спирките от масовия градския транспорт започва през 2003 г. Община Пловдив в лицето на тогавашния кмет Иван Чомаков подписва концесионен договор за 322 спирки с фирма “Елиза 1999”. Изграждането им е трябвало да се извърши от столичната компания “Алфатек Л2”. Съгласно концесионното споразумение, софийската фирма е трябвало да направят спирките за 18 месеца, след което да ги предадат на общината, която пък от своя страна е трябвало да ги даде на концесионера “Елиза 1999”. Тъй като това не се е случило, пловдивската фирма заплашила през 2008 г. със съд градската администрация за пропуснати ползи и неизпълнение на задълженията по концесионния договор.

Настоящият кмет Иван Тотев обвини предшественика си Славчо Атанасов, че е подписвал допълнителни споразумения и анекси към основния договор, които допълнително усложняват ситуацията.

Общинските служители са направили пълен анализ на документалната бъркотия по казуса “спирки”, уточни Тотев. На въпрос дали администрацията е готова да плати 10 милиона, каквито загуби твърдят от “Елиза 1999” че имат, кметът каза, че общината няма да плати по-голяма сума от цитираната по-горе. Ако не са съгласни с нашето предложение, ще отидем в съда, а там може да се окаже, че те са неизрядната страна, каза Тотев.

След прекратяването на договора с “Елиза 1999”, спирките няма да се обявява нов конкурс за концесия, категоричен е Иван Тотев. Общината ще започне по най-бързия начин да изгражда съоръженията. Те ще бъдат част от комплексния транспортен проект на Пловдив. Съществуващите и предвидените по първоначалния проект търговски обекти ще бъдат отдадени под наем за срок от 10 години, като един от вариантите е да се направи пакет “атрактивни+неатрактивни” спирки.