Превозвачи: ДАИ не проверява сивия сектор

Архив Пловдив

26-04-2012, 13:31

Автор:

Петя Коленцова

Всичко от Автора

Държавната автомобилна агенция толерира нередовните фирми за превоз на пътници, а пасивността на контролиращия орган говори за корупция, заявиха те

Големите превозвачи в Пловдивска област и собственици на фирми за градски и междуградски транспорт назоваха директно защо сивият сектор в бранша просперира и се разраства на гърба на всички фирми, които спазват законите и си плащат данъците.

„Недоверието към Държавна автомобилна агенция – Пловдив от страна на редовните превозвачи минава всякакви граници. Нежеланието на Държавна автомобилна агенция (ДАИ) да проверява и санкционира превозвачите в сивия сектор е причината да организираме срещата. С бездействието си контролният орган толерира незаконния превоз и бяга от отговорност. “, каза за ПловдивУтре Веселин Дошков, управител и собственик на „ХебросБус“.

От ДАИ отговориха на критиката, че когато получат сигнал за нерегламентиран превоз, нямат право да спират автомовилите с под 9 места, а всъщнст именно те са основните нарушители. „Можем да направим проверка само със съдействието на полицията“, добавиха те. По думите на лидерите в бранша в областта най-големите нарушители са фирмите „Стойчев и син“ и „Дрита Детелина“.

„Автобусите им се зареждат с безакцизни горива, шофьорите им са в движение по 16 часа на ден с любитеслки шофьорски книжки, спят по улиците, никой не контролира изправни ли са автомобилите им, автобусите са без нужните документи и трудови договори“, алармира Васил Пиронков, превозвач, чиято фирма извършва градския транспорт в Асеновград и Първомай. Според него пасивността на контролиращия орган говори единствено за лични отношения или корупция с нередовните превозни фирми.

Според потърпевшите от сивия сектор най-ефективно от институциите работят от Икономическа полиция и РДВР-Пловдив, а служителите от пловдивската митница казаха, че приемат денонощно сигнали нередности на тел. 032/606 106. Най-големият проблем в бранша е, че все още не е регламинтирано какво е незаконен превоз, наредбите си противоречат и няма комуникация между контролиращите органи, посочват още превозвачите.