Маршрутка в опасна гонка с рейс. Война за пътници в Пловдив

Архив Пловдив

09-05-2012, 11:47

Снимка:

Илияна Славова

Автор:

Василена Нинова

Всичко от Автора

Шофьорът на маршрутка по линия №2 кара като бесен. Гони автобус, за да обере пътници

“Шофьорът караше с бясна скорост, возеше пътниците като чували с картофи”. Това е част от писмото, изпратено в редакционната поща на ПловдивУтре. Илияна Славова се е качила около 8 часа тази сутрин в маршрутка по линия №2. По думите й пътуването от кв.“Смирненски” до Центъра било опасно и рисковано. “Такъв ужас скоро не бях преживявала. Водачът на маршрутката караше като луд, за да изпревари рейс с №26, вероятно, за да обере пътниците преди него. Не може пловдивчани да рискуват живота си в транспортната война, която се води по улиците на града”, възмущава се Илияна. Шофьорът се успокоил две спирки преди Централна гара, след като изпълнил мисията си и минал пред автобуса. На слизане от маршрутката пловдивчанката направила и снимка, която ни изпрати.

“Все така карат, все им се карам, глобявам ги, но…” бяха първите думи на доктор Валери Лозанов - собственик на фирма “Грация”, която държи маршрутките  в  Пловдив. “Сталин не се е справил с шофьорите, аз ли ще мога.” Шефът на транспортната фирма призна, че често водачите му карат с превишена скорост. За да се справи с бесните шофьори, Лозанов дори купил радар да лови нарушителите. Глобявал ги по 50-100 лева, но и това не помага. Пред ПловдивУтре той не отрече, че има война на пътя. "Грация" не получава субсидия от общината, както другите фирми, които изпълняват транспортната схема с рейсове, припомни Лозанов.

Маршрутките са по улиците на Пловдив повече от 10 години. Вторият договор с общината /десетгодишен/ е подписан по времето на втория мандат на екскмета Иван Чомаков. Споразумението между “Грация” и местната власт изтича през 2014 година. "За разлика от рейсовете, маршрутките не са свързани към GPS системата на общинското предприятие “Организация и контрол на транспорта”, припомни транспортният зам.-кмет Александър Държиков. Така на практика е невъзможно да се проследи какво е поведението на тези коли на пътя – къде спират, изпълняват ли маршрута или не, с каква скорост се движат и т.н.

Изброеното е в правомощията на КАТ и ДАИ, каза зам.-кметът Държиков.

Всеки пътник е левче. В битката за повече левчета и продадени билети, обаче се забравя пътника. А той не иска много – редовни автобуси и маршрутки и учтиви шофьори и кондуктори. Е, ако може да е чисто и топло през зимата, още по-добре.